אשת התקשורת ספיר ניסני מואשמת בגרימת מות אמה ברשלנות, בתקרית בה נשפך על האם שמן רותח בשנתה. עד לתחילת המשפט הוציא בית המשפט צו הרחקה לניסני, המונע ממנה להתקרב לאחיותיה. תוקפו של צו ההרחקה יפוג בעוד חודש וכעת מבקשות האחיות מבית המשפט להאריך אותו. עו"ד ברק פרידמן, המייצג את האחיות, הסביר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "בעקבות פנייה של האחיות, בית המשפט הוציא צו הרחקה, שמונע מהנאשמת להתקרב, להימצא בקרבתן. צו ההרחקה הזה אמור לפוג לקראת סוף החודש, ואנחנו ככל הנראה נפעל להמשיך ולהאריך אותו. אנחנו מקווים שבית המשפט ישתכנע וישאיר אותו תקף לעוד פרק זמן".



ממה האחיות פוחדות?


"אפשר לחלק את זה בצורה גסה לשני רבדים. ברובד האחד, האישי, התחושתי שלהן, האחיות מרגישות שהאחות הזו, אם היא אכן תשהה במחיצתן, תהיה בקרבתן, עלולה להיות מסוכנת, גם כלפיהן. אנחנו סבורים, עדיין סבורים, וזו גם הסיבה לפחד שנותר בעינו, לא פג, לא השתנה, שישנה סכנה מהאחות, מהנאשמת, מספיר. לכן אנחנו פועלים במישור של אותו צו הרחקה. הרובד השני הוא עצם נסיבות הגשת התלונה. עצם התלונה שהגישו האחיות מעידה על מסוכנות מאוד גבוהה".




"צו ההרחקה הוא רק צד אחד של הדברים", אמר עו"ד פרידמן. "בצד השני, הצד המשפטי, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הנאשמת ספיר ניסני. כתב האישום מייחס לה עבירה של המתה בצורה או בדרך של רשלנות. מבחינה משפטית, פלילית, זו דרגת החומרה הפחותה ביותר. חשוב להדגיש שזו אינה תחושתנו שלנו. אבל חייבת להיות אבחנה ברורה, בהליך שיפוטי-משפטי, בין הרגשות והאמוציות, לבין כללי המשפט. גם אנחנו סבורים, ומשוכנעים, שלא הייתה כאן עבירה של רשלנות, וכן הייתה פה עבירה של מה שמכונה במשפט הפלילי 'כוונה', ואיזה סוג של מחשבה תחילתית כלשהי וביצועו של מעשה, שאינו נושא גוון של רשלנות".



"בסופו של דבר, הפרקליטות השתכנעה, וסבורה, שמארג הראיות הקיים יכול להוביל לעבירה של מוות ברשלנות. צריך לזכור שבמשפט פלילי, דרגת ההוכחה הנדרשת, המכונה 'מעבר לכל ספק סביר', היא דרגה גבוהה מאוד, שצריכה להיות משכנעת שבמשכנעות. לכן, אני מניח, זו הייתה העמדה של הפרקליטות".