פרשת הסלמונלה בסלטים: חברת "טחינת הנסיך" כינסה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים כדי להסביר כיצד הגיע חיידק הסלמונלה למוצרי חברת סלטי שמיר. טחינת הנסיך המספקת טחינה גולמית, משמשת את חברת סלטי שמיר לייצור סלטים גם למותגי הבית של רשתות השיווק, בין היתר לרשת שופרסל. בעקבות הסערה שנוצרה, ניסה מנכ"ל טחינת הנסיך, עפיף טנוס, להרגיע את הרוחות. טנוס אמר כי ההודעה על התקלה נמסרה אתמול לסלטי שמיר ואילו למשרד הבריאות לפני שבוע. "אני מתנצל על זה שלקח שבוע להודיע", ציין המנכ"ל. 



סמנכ"ל החברה, יחיאל קרט, שמונה על חקירת האירוע, התייחס במהלך דבריו למקור הבעיה: "התגלה צינור גמיש לא תקין, יתכן וזה מקור ושורש הבעיה. זאת תקלה פנימית אצלנו ומבחינתנו, הצינור הגמיש במפעל זה המקור. אנחנו מתחילים לעשות הצלבה של דוגמאות והתחלנו כבר ליישמן". בהמשך הדגיש: "אני רוצה לחדד נקודה חשובה, אנחנו לא מאשימים אף אחד". 



הסרת סלטי שמיר מהמדפים, היום. צילום: אבשלום ששוני



"כל המפעל מתנצל"


המנכ"ל ביקש להוסיף על הסערה שנוצרה, שהובילה להסרת מוצרים מהמדפים ולבהלה רבה בקרב הצרכנים: "אני מתרגש מאוד, זו פעם ראשונה שאני בסיטואציה כזו לאחר 30 שנה במפעל כזה גדול. אני לוקח אחריות על התקלה. היא קרתה אצלנו ואני פועל בשקיפות מלאה עם משרד הבריאות. לא אעשה נזק לאף אחד. עצרתי את המפעל וניקיתי אותו", עוד הוסיף כי התקלה התגלתה עם קבלת דיווח מאחד הלקוחות ב-25 ליולי.



המנכ"ל הבהיר כי מדובר בתקלה שאינה מאפיינת את החברה: "אין לנו עד היום שום תקלה במפעל. עד היום יצא הכל תקין בבדיקות". עוד הדגיש כי ברגע שהתגלתה התקלה, נעצרה הפצת הסחורה: "אני לא משחרר סחורה מהמפעל כי אני חושב על בריאות הציבור". עוד הדגיש, כשהבדיקות בידיו: "המפעל שלנו נקי ולא מנוסה בדברים האלה, אני מתנצל אישית וכל המפעל מתנצל".



הודעה בסופר על הזיהום, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני



בהמשך קרא לצרכנים לצרוך את המוצרים, שלדבריו מאושרים ע"י משרד הבריאות: "המוצרים נקיים, אני אוכל מהם, גם אתם יכולים לאכול מהם, זה מאושר על ידי משרד הבריאות". על ההודעה לחברת סלטי שמיר, אמר: "הודעתי רק מהחשש שיהיה משהו, למרות שאין שם כלום". הוא הוסיף כי ברשות החברה 200 טונות של החומר המזוהם, וסיפר כי הדיווח הגיע למשרד הבריאות ביום ראשון. לדבריו, ההודעה הגיעה לפני שיחת המעבדה עם המשרד.

מנכ"ל החברה והבדיקות בידיו, היום. צילום: אבשלום ששוני

 

רשימת המוצרים שאסורים למאכל


הפרשה נודעה לציבור היום בבוקר, כשחברת סלטי שמיר הודיעהכי חיידק הסלמונלה נמצא בדגימה שבוצעה במוצרי החברה, ועל כן החליטה להסיר מוצרים מהמדפים. החברה הודתה כי צרכנים אכלו מהמוצרים הנגועים ועל כן מבצעת ריקול של חלק מהסלטים, והדגישה כי הזיהום נמצא בטחינה גולמית "הנסיך" אשר משמשת כחומר גלם בייצור סלטי חומוס וטחינה לחלק ממוצרי סלטי שמיר.

אמש בוצעה ביקורת במפעל "טחינת הנסיך" על ידי מפקחים מטעם משרד הבריאות בעקבות חשד להמצאות סלמונלה שהתגלתה במפעל. לאחר הבדיקה החלה הנהלת סלטי שמיר בביצוע החזרה יזומה באופן מיידי של המוצרים הבאים: כל מוצרי החומוס מהמותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016. כל מוצרי הטחינה מהמותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16/9/2016 עד 3/10/2016. כל מוצרי חציל בטחינה מהמותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016. 

 

משרד הבריאות עצר את השיווק במפעל


מהחברה נמסר היום, טרם מסיבת העיתונאים, כי "צרכנים אשר יש ברשותם מוצרים מהרשימה הנ"ל מתבקשים שלא לצרוך אותו ולפנות למוקד שירות הלקוחות שלנו בטלפון 03-9067744. סלטי שמיר מתנצלת על התקלה שאירעה שלא באשמתנו ופועלת להסיר מהמדפים ולאסוף את המוצרים מכל דרכי השיווק. הנהלת סלטי שמיר פועלת תחת סטנדרטים של איכות מחמירים ובינ"ל ועושה כל שנדרש להבטחת איכות ובטיחות מוצריה. אנו נפעל באופן מיידי להשלמת המוצרים שהוסרו מהמדף". בתוך כך מדגישה החברה כי כל מוצרי סלטי שמיר שאינם מוצרי חומוס או טחינה תקינים ומאושרים לשימוש. בנוסף, מוצרי החומוס והטחינה שאינם בטווח התאריכים של מוצרי ההחזרה היזומה הם תקינים ומאושרים לשימוש.

בתום מסיבת העיתונאים הודיע משרד הבריאות כי החליט לעצור את השיווק במפעל טחינת הנסיך עד להודעה חדשה, ולהתלוות את רישיון היצרן. בנוסף, הוציא המשרד צו השמדה למוצרים החשודים כנגועים בסלמונלה אשר מצויים במפעל.