מדליסט הארד הישראלי אורי ששון ניצח באחד מקרבות הג'ודו באולימפיאדת ריו את הג'ודוקא המצרי, אסלאם אל-שהאבי, שסירב ללחוץ את ידו. רבים בציבור הישראלי ראו בכך סמל לאיבה בין שני העמים, ואילו אחרים הזכירו ששחקני בית"ר ירושלים בכדורגל סירבו ללחוץ בעבר את ידו של שר הספורט לשעבר, הערבי-ישראלי ראלב מג'אדלה. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם מג'אדלה, שנזכר בסיפור: "זה קרה בשנת 2008, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס. בית"ר ירושלים ניצחה את הפועל תל אביב בגמר הגביע. שחקני בית"ר, חוץ מלדעתי הקפטן, לא לחצו לי יד. זה לא הוסיף לי כבוד שהם ילחצו לי את היד. אמרתי מי שעושה את הדבר הזה, שר שמייצג את הממשלה, כמו שהנשיא ייצג את המדינה, הבעיה אצלו ולא אצלי".



"היה לפני זה דין ודברים ביני לבין בית"ר על האלימות שהם הפגינו, לא רק אלימות מילולית, גם אמינות פיזית, היו פצועים", נזכר מג'אדלה. "ואז אמרתי שצריך לעקור את האלימות מהספורט, ואם בית"ר ירושלים ישלמו את המחיר, אולי זו שעה אחת יפה קודם. אין פרה קדושה. בית"ר ירושלים לא חסינים וצריך לטפל בהם כמו שצריך לטפל בהם. ואז עשו קמפיין נגדי, והציעו לי לא לבוא למעמד גמר הגביע. ואמרתי שאני כן בא למעמד ואני מכבד אותו, ומי שלא יודע לכבד מעמד זו בעיה שלו. וכך היה. כמובן שרציתי שהפועל תל אביב תנצח, אבל בית"ר ירושלים ניצחה. רציתי שהפועל תל אביב תנצח לא בגלל שאני אוהד הפועל תל אביב ולא בגלל שהפרטתי אותה והעברתי אותה לידיים פרטיות ב-1995, וככה חסכנו להסתדרות 10 מיליון שקל כל שנה, והבראנו אותה ושמרנו על הצבע האדום ועל הדגל ועל הסמל".




על הסירוב של הג'ודוקא המצרי ללחוץ את ידו של אורי ששון, אמר מג'אדלה: "זה עשה לי הרגשה לא טובה. זה נוגד את הערכים הערבים והאסלאמיים. אתה צריך לקבל בכבוד תוצאה ולהתנהג בתרבות ערכית. הוא עשה נכון כשהתמודד מול הג'ודוקא שלנו, אורי ששון. הפסיד? היה צריך להפסיד בכבוד ובערכים של הערביות והאסלאם שהוא משתייך אליהם, היה צריך ללחוץ יד ולהפסיד בכבוד. כשאני לא החזרתי אלימות לחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, ששפכה עלי מים, היו כאלה שאמרו שזו פחדנות, אמרו 'מה זה?', ואני אמרתי שאני מנצח. אני לא מחזיר על אלימות באלימות. לא צריך לחקות שלילה בשלילה. צריך ללמוד מהשלילה ולעשות את הדבר הטוב".



"אני מברך את אורי ששון וכל מי שזכו ומאחל לשאר הצלחה", הוסיף מג'אדלה. "ספורט היחידים מנצח כל השנים - ג'ודו, שיט, שחמט, התעמלות. אולי הועד האולימפי הישראלי, שאני מאוד מכבד ומוקיר, והייתי שם שתי קדנציות חבר הנהלה, יפיקו לקחים וישקיעו יותר בספורט היחידים, שמביא לנו מדליות, יוקרה וכבוד?".