עוד מכה קלה בכנף? בעוד חברת 'שופרסל' מתמודדת כיום עם בקשות לתובענות ייצוגיות שהוגשו נגדה בגין פרשת הסלמונלה בסלטים, כעת עומדת בפני החברה תביעה נוספת. תושבת נתניה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה אזרחית נגד החברה לפיצוי בסכום של 100 שקלים על כך שבסניפם בקניון עזריאלי בתל אביב לא מוצב מתקן מים קרים, כמחויב בחוק בכל חנות בשטח של מעל 350 מ"ר.



בתביעה נטען כי התובעת נכנסה לסניף הרשת הקמעונאית לפני כשבועיים ועקב החום הכבד, ביקשה מהקופאית למלא את בקבוק המים שהיה ברשותה במתקן למים קרים. הקופאית השיבה לה כי אין בחנות מתקן למים וכי היא יכולה לרכוש בקבוק מים ב-2.5 שקלים. לאחר מכן, היא פנתה לקופה הראשית, שם קיבלה תשובה זהה. "התובעת סבורה, כי היא זכאית לפיצוי עקב כך והיא מעמידה את תביעתה על סך של 100 שקלים", נכתב בתביעה. עוד מבקשת התובעת מבית המשפט להורות לחברת 'שופרסל' להציב בחנות מתקן מים קרים.



כתב התביעה נגד 'שופרסל'
כתב התביעה נגד 'שופרסל'



עורך הדין דניאל בן עמי, בא כוחה של התובעת, הסביר ל"מעריב" את הסיבה להגשת התביעה: "אנשים מבלים זמן רב בחנויות מסוג זה והן מציבות ליד הקופה שתייה קרה בתשלום, כך שהלקוחות מתפתים להוציא את כספם. זאת למרות שהחוק מחייב כל חנות קמעונאית, בשטח של מעל 350 מ"ר, להציב מתקן מים קרים לרשות הציבור, במקום מרכזי בחנות, ללא תשלום. כל מי שמכיר את קניון עזריאלי יודע שעוברים שם המוני חיילים מדי יום. אם החברה הייתה עומדת בחוק, גם החיילים היו יכולים לשתות מים קרים, שחשיבותם לבריאות רבה". לאחר מכן, משופרסל נמסר בתגובה כי "התביעה הומצאה לנו ונגיב בערכאות המשפטיות".



כזכור, 'סלטי שמיר', שמייצרים גם עבור 'שופרסל' עמדו בשבוע האחרון במוקד סערה גדולה כאשר בחומרי הגלם שלהם נמצא חיידק הסלמונלה. היום הוגשו שתי תביעות ייצוגיות גדולות כנגד 'טחינת הנסיך' ו'סלטי שמיר', מה שסביר שמהווה תחילתו של גל תביעות, גם נגד 'שופרסל' בגין שיווק המוצרים.