העיתונאית והפובליציסטית במבי שלג, העורכת והמקימה של המגזין "ארץ אחרת", הלכה היום (שני) לעולמה בגיל 58, לאחר מחלה קשה. היא הניחה בעל, העיתונאי והחוקר יאיר שלג ושלושה ילדים. הלווייתה תצא בשעה 18:00 הערב, מבית הלוויות בסנהדריה בירושלים. השבעה תתקיים ברחוב אמציה 3 בבירה.



שלג נולדה בצ'ילה ב-1958 בשם ביאטריס ארליך. היא עלתה לארץ עם משפחתה לאחר בת המצווה והתיישבה בנתניה: בשנים אלה אימצה את הכינוי "במבי". לאחר שהייתה פעילה בתנועת בני עקיבא היא שירתה בצה"ל בגרעין נח"ל.



לאחר שירותה הצבאי למדה ספרות אנגלית והיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית והייתה ממקימי היישוב עצמונה. לאחר מכן החלה לעבוד בעיתון הדתי "נקודה" וערכה את עיתון הילדים "אותיות". שלג פרסמה מאמרים וטורים בעיתונים "חדשות ו"מעריב". בשנת 2000 ייסדה את המגזין "ארץ אחרת", שביקש לעורר דיון ערכי ועקרוני בתהליכים חברתיים ורוחניים בעם היהודי ובישראל. לדבריה, היא החליטה להקים את העיתון לאחר רצח רבין.



במהלך השנים זכתה במספר פרסים על פעילותה התרבותית: פרס ליבהבר לסובלנות דתית מטעם התנועה המסורתית (1998), פרס בני ברית למצוינות בסיקור התפוצות (2011) ופרס פלג של האוניברסיטה העברית על קידום ההבנה ההדדית בעם היהודי (2012). כמו כן היא שימשה כחברה במועצת "יד ושם".




" קולה המתון, השקול והמחבר יחסר לנו"



יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ספד לשלג עם היוודע דבר מותה: "במבי שלג הייתה ותישאר דמות מיוחדת בנוף השיח הישראלי. במבי, אשה רחבת דעת ונעימת שיחה, הייתה הרבה יותר מעיתונאית ופובליציסטית: היא השפיעה עמוקות על אופן השיח בין המגזרים וההשקפות בתוכנו, בעיקר באמצעות המגזין "ארץ אחרת" שייסדה וערכה. קולה המתון, השקול והמחבר, כאשה דתיה-לאומית שחיפשה ובנתה תדיר גשרים לכל הקבוצות בחברה - יחסר לנו. אני שולח תנחומים כנים לבעלה, יאיר, לילדיה, למשפחתה ולמוקיריה הרבים. הלוואי ונדע לשאוב מהשראתה ומדרכה, יהי זכרה ברוך ויהיה פועלה נר לרגלנו".



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. צילום: מרק ישראל סלם
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. צילום: מרק ישראל סלם



ח"כ ציפי לבני אמרה כי "במבי שלג ז"ל שיקפה בעיני את עומקה ומורכבותה של היהדות ואת הדיון הכן והמעמיק שצריך להחליף את הססמאות, ההתלהמות והשטחיות. אפשר להסכים או לחלוק עליה אבל היא תחסר לכולם בשיח בישראל".



יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה: "זהו אובדן אמיתי של קול אינטלקטואלי ומורכב, בת שיח אמיתית לשיח המורכב שמעטות ומעטים מאד בישראל מוכנים לנהל היום".



יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "במבי שלג ניסתה ליצור שיח אחר בין חלקי החברה הישראלית. הכרתי את במבי אחרי נפילתו של מועלם (בעלה של חברת הכנסת, שנפל באסון המסוקים), במסגרות שונות של הידברות בין דתיים לחילוניים בהן נטלנו חלק. במשך השנים השמיעה במבי קול צלול על ערבות  הדדית ומחוייבות חברתית והשאירה לכולנו אמירה ברורה על חיים משותפים מתוך כבוד,  ומחלוקת כחלק מברור והתקדמות.
זכיתי והייתי מבין הכותבים הראשונים במגזין 'דרך ארץ' אותו ייסדה".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הביעה צער עמוק על לכתה של במבי שלג ז"ל. "הכרתי את במבי מצעירותי בתיכון ובבני עקיבא, וכבר אז בלטה במקוריות וביצירתיות שהביאה עמה. במבי הביאה עמה קול אמיץ וייחודי שיצר דיאלוג גם ברגעים קשים. היא יצרה במה חיה, נושמת ובועטת ליהדות מאפשרת ומכבדת, והיוותה מופת ודוגמא לשיח מגשר ומחבר בין הקצוות. תנחומיי הכנים ליאיר בעלה,  למשפחה היקרה כולה, לחבריה וקרוביה. יהי זכרה ברוך"