גל ההופעות של אמנים מחו"ל ששוטף את ישראל בקיץ הזה מעורר התרגשות רבה בקרב הישראלים, אבל מסתבר, שכשהם לא מרוצים - הם תובעים. לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (שני) בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת טנדי הפקות, שהביאה את הזמרת האוסטרלית סיה להופעה בפארק הירקון ביום חמישי האחרון. התובעים מבקשים מבית המשפט להורות על פיצוי לכל מי שרכש כרטיס להופעה, אשר "חוו מופע דל ורזה, קצר ובאיכות ירודה בהרבה מהמצופה", בסכום כולל של כתשעה מיליון שקלים.



התובעים, תושבי מרכז הארץ העוסקים בתחום הדיגיטל והייעוץ הארגוני, רכשו כרטיסים להופעה יחד עם שלושה חברים. הם טוענים כי ההופעה התקיימה "תוך אכזבה ומפח נפש לקהל המעריצים, משהסתיימה ההופעה לאחר 65 דקות בלבד, במהלכה הושמעו 13 שירים בסך הכל, תוך שמרביתם על רקע 'פלייבק', במקום בדרך של הופעה חיה. בנוסף, הופתעו הצופים לגלות כי ה'הופעה', שהוקרנה על גבי המסכים הגדולים – הייתה למעשה וידאו שהוקלט מראש ולא שיקף את שנעשה בפועל על הבמה".



הרקדנים על הבמה. צילום: רואי פרסול
הרקדנים על הבמה. צילום: רואי פרסול




"לא עמדו בדרישות של סיה"


בתביעה נטען עוד כי פארק הירקון לא היה המקום המתאים לערוך בו את ההופעה, שלא תוכננה לכמות של כ-40 אלף צופים, וכי סיה עצמה ביקשה כי ההופעה תהיה במקום קטן יחסית. "לו הייתה ההופעה מתקיימת במתכונת המתוכננת במקור, עם קהל מצומצם, הצופים היו קרובים יותר לבמה ולא נזקקים למסכים. לא היה כמעט הבדל בין החומר שראו בפארק תמורת מיטב כספם, לבין החומר שהיו יכולים לראות, אם היו גולשים ביו-טיוב בביתם".



התובעים טוענים עוד כי מתמחור ההופעה (799-339 שקלים) ומשיווקה, לא השתקף מה שהתרחש בפועל בפארק הירקון. באשר לטענה כי הופעותיה של סיה בעולם הן באורך דומה, בתביעה צוין כי הופעות קודמות של הזמרת וכן הופעות עתידיות, מהוות חלק מפסטיבלים, הכוללים הופעות נוספות, של אמנים רבים אחרים באותה ההופעה. "כתוצאה מהטעיה מצד המשיבה, נגרם למבקשים ולחברי הקבוצה נזק", נכתב בבקשה.



במשרד יחסי הציבור זאביק דרור, המייצג את חברת טנדי הפקות, ביקשו שלא להגיב לתביעה.