פרשת רצח הילדה תאיר ראדה שוב חוזרת לכותרות, והפעם בזכות גילויים בהם תולים תקווה מקורביו של מי שהורשע ברצח הילדה, רומן זדורוב. העימות המשטרתי בין בני הזוג, א"ח, שטוען שזוגתו לשעבר, א"ק, התוודתה לפניו וטענה כי היא רצחה את תאיר ראדה, ואף הראתה לו את כלי הרצח, נחשף היום (שלישי) ע"י ערוץ 2. בכתבה נחשף העימות שפרקליטיו של זדורוב טוענים כי הוא המפתח למשפט חוזר, אחרי שערעורו נדחה בבית המשפט העליון. גם א"ח וגם א"ק חיו בקצרין בעת הרצח, וחשוב לציין כי השניים סובלים, עפ"י חוות דעת מקצועיות, מבעיות פסיכיאטריות קשות. 



"באותו היום, סיפרת לי בלילה בלחש במיטה את השתלשלות האירועים", החל א"ח את העימות, "סיפרת לי איך חיכית בשירותים במשך כשעה וחצי, חיכית עד השיעור האחרון שבו נכנסה באמצע השיעור ילדה אחת. יצאת מתא השירותים, ניגשת אליה, והיא אמרה לך 'למה את עושה את זה? למה אני?' תפסת אותה, הכנסת אותה לתא, שיספת לה את הגרון, והורדת אותה לרצפה".



רומן זדורוב, צילום: גיל יוחנן, פול
רומן זדורוב, צילום: גיל יוחנן, פול



א"ק: "אתה פסיכי לגמרי, יש לי משהו להגיד לך, יש לי חלומות אפלים וכל מיני פנטזיות ואתה מכיר אותי. אתה בונה פה סיפור. כל הכבוד לך, אתה רוצה לדפוק לי את החיים".


א"ח: "אני לא משחק איתך, אני פה רק כדי להוציא ממני את כל האמת, רק כדי להתנקות מכל החרא כדי לחזור אולי להיות א' שהייתי".


א"ק: "היית רוצה שארצח את תאיר ראדה. כדי שאני בחיים לא אצא מהעיניים שלך, כדי שתוכל ללכת לבקר אותי, לראות אותי".


א"ח: "הראית לי פאה וכובע, בגדים, וסכין שהייתה מוכתמת בדם, כל הציוד היה מוכתם בדם, ואת הכנסת את זה לתיק ושמת בעליית גג אצל אמא שלך, ביום שבו שמעת שנגמרו החיפושים באתרי אשפה, הוצאת את זה, שטפת בדלי כחול עם אקונומיקה ופיזרת את הדברים".





"החקירה הייתה מגמתית"


כזכור, א"ח ניגש למשטרה שנתיים אחרי שזדורוב הורשע בבית המשפט המחוזי והתלונן על א"ק, כך שהחקירה בעניינה לא הגיעה לבית המשפט ולא שימשה את ההגנה. כאשר התיק הגיע לבית המשפט העליון, השופטים קיבלו את עמדת הפרקליטות שטענה כי התלונה לא אמינה וכך גם בערעור לא נשמעה גרסתו של א"ח בבית המשפט. שני עורכי דינו של זדורוב, עורכי הדין ירום הלוי ומשה שרמן, מבקשים להגיש בקשה למשפט חוזר ומבססים את הבקשה על העדות הזאת.



הלוי טוען כי הפרקליטות ניסתה לבטל את גרסתו של א"ח ולא להגיע לחקר האמת: "החקירה הייתה מגמתית, כל מטרתה הייתה להשתיק את א"ח, ועם כל הכבוד לפרקליטות, שיקול הדעת שלה לא היה מוצלח. והגיעה השעה לבחון את הדברים שוב, הפעם באמצעות בית המשפט". שרמן הוסיף: "אנחנו נגיש בקשה למשפט חוזר, שבית המשפט יתייחס לעימות שהיה ביניהם, עימות שאף שופט לא נתן את דעתו עליהן. זאת ראיה שלא הייתה בזמן המשפט במחוזי, אלא שנתיים אחרי זה, ולהתייחסות לבית המשפט העליון בשלב זה, מבחינה משפטית אין מאומה".  



במהלך החקירה, הושארו א"ח וא"ק ללא נוכחות שוטרים, מתוך מטרה לבדוק את גרסאותיהם. גם שם, בשיחה שהוקלטה, שני הניצים נשארו נאמנים לגרסאותיהם. א"ח המשיך להאשים את א"ק ברצח, בעוד א"ק הכחישה וטענה שהוא מנסה להרוס את חייה, מתוך מטרה להשאיר אותה קרובה אליו.




"אני יכולה לקלוט מחשבות לפעמים"



א"ק: "לתת לי לחיות לא יכולת?"


א"ח: "כל מה שאני רוצה זה לא לראות אותך יותר, לא לשמוע אותך".


א"ק: "אז למה פתחת נגדי חקירת רצח? בשביל לשבת איתי פה?"


א"ח: "עובדה שהראית לי את כלי הרצח, עובדה שהראית לי את התיק עם הדברים של הרצח עובדה שבאת וסיפרת לי שהולך להיות פה בלאגן גדול, ארבע שעות לפני שבכלל ידעו שהיה רצח בקצרין איך? סתם?"


א"ק: "אני בן אדם מיוחד, אני יכולה לקלוט מחשבות לפעמים, לא לקרוא - לקלוט".


א"ח: "את רצחת את תאיר ראדה".


א"ק: "אתה הוזה".


א"ח: "היית רוצחת עוד הרבה מאוד אנשים, הרבה מאוד אנשים לאורך השנים אם לא הייתי עוצר אותך כל פעם".