אור ואורן בנישו, הנשואים כשנה, מציגים סיפור אהבה לגמרי לא שיגרתי: אורן, בן 28 מנהל ניידת לילה של עמותת 'עלם' ואור, בת 27, רכזת במרכז נוער העמותה, הכירו בצוות של העמותה ומצאו לא רק מקצוע אלא גם אהבה לחיים. בעמותה עובדים כ-280 אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחומי הייעוץ והטיפול, לצידם עוסקים במלאכה כ-1,600 מתנדבים. עובדי 'עלם' ומתנדביה יוצאים אל השטח ופוגשים את בני הנוער במקומות בהם הם נמצאים: בבתי הספר, בשעות אחר הצהריים בקהילה, ברשת האינטרנט, בפעילויות שטח נקודתיות במהלך חופשות הקיץ, בפעילות לילית ברחובות ובמוקדי הבילוי. עלם מפעילה 22 מרכזי נוער ו-15 ניידות.



כמו לכל עמותה, בעלם יש מתנדבים וכל צוות מורכב רכז ו-5-4 מתנדבים. הפעם הראשונה שאורן ואור נפגשו הייתה בריאיון קבלה של אור, שהופנתה אל אורן שאמר לה לנסות להתחיל דרך התנדבות בערבים וכך נוצר ביניהם הקשר.



סיפור אהבה ועזרה לילדים בסיכון. אור ואורן בנישו.
סיפור אהבה ועזרה לילדים בסיכון. אור ואורן בנישו.



אור: "הגעתי להתנדבות ב'עלם' במטרה להגיע לשכונה מסויימת שאני עובדת בה לסירוגין כבר עשר שנים והמנהלת שהייתה אז הכירה אותי כי עבדנו בבית ספר באותה שכונה ואמרה שאין מקום באותה שכונה אלא רק בשכונה של הרכז אורן".



אורן: "הצעתי לכל הצוות לבוא לראות סרט שקשור לעבודה שלנו ומצאנו את עצמנו רק אני ואור, לבד בסרט. כל שאר האנשים בצוות טענו שיש בנינו משהו ואני ואור לא ראינו את זה , הייתי צעיר בן 24 וראיתי בחומרה את נושא גבולות בעבודה וחשבתי שזה לא מקצועי שיהיה ביני ובין אור קשר רומנטי. לפני הסרט הלכנו לאכול המבורגר, הכי לא רומנטי ולא מכוון לשם ולא בשביל לעשות רושם אחד על השני אחרת היינו הולכים למשהו יותר קלאסי".



אור: "ההתנדבות בעלם שינתה לגמרי את החיים שלי גם העבודה מול אורן נתנה לי כלים ברמה המקצועית והוא קידם אותי הרבה לפני שהיינו זוג לימד אותי איך להגיע לעומקים ואיך שומעים מעבר אצל בני נוער ולגמרי בזכותו זה הפך להיות מקצוע לחיים בזכות הטיפים המקצועיים. הסיפוק בעבודה מגיע מהנערים לראות נער יוצא משיחה וחוזר אחרי כמה ימים ואומר שהוא פעל לפי ההמלצות שלי וזה יצא טוב זה הדבר הכי מדהים שיש".



אורן: "לא חשבתי שאני אצא עם אשת חינוך כיוון שאני איש חינוך ורציתי מישהי שתהיה במקצוע מבוסס יותר ובפועל יצאתי עם אור. אי אפשר לעצור את זה זה פשוט קרה ואחרי שנתיים מצאנו את עצמנו תחת החופה וכל הצוות הגיע. התאהבתי באישיות של אור יש בה משהו זורם, מכיל ומבין".



נחנך את ילדינו להתנדבות. אור ואורן בנישו.
נחנך את ילדינו להתנדבות. אור ואורן בנישו.



אור: "אין לי ספק שנחנך את ילדנו בעתיד להתנדבות. הדבר הראשון שדיברנו עליו זה ששנינו מבתים שחינכו לזה ועוד לפני שהיינו זוג היה שיח שמחנכים ילדים לנתינה לאחר, כל המהות של אורן היא לנתינה לאחר, להיות קשוב ולהיות שם. תמיד מצאתי את עצמי מתנדבת במסגרת של השכונה הספציפית שבה עבדתי ומשם נפתחתי לנתינה לאחר בכלליות". 



אורן: "לעבוד יחד באותה העבודה, ובעיקר כזו, יוצר אתגרים רבים. אנחנו מביאים את הרגש הביתה ויש התייעצות, העבודה והחיים האישים הרבה פעמים מתערבבים, שזה לא פשוט אבל אנחנו מבינים שזו המהות של איש חינוך, כשאתה עובר לילה קשה שחווית שיחה קשה עם בני נוער, על מצוקות וגזענות בבית ספר. כשאתה חוזר הביתה זה הולך איתך ואתה צריך לשתף וכיף שבן הזוג מבין מה אתה עובר".



אור: "כל מי שרוצה ומפחד לעשות את הצעד הבא בסיפור כמו שלנו, בין קולגות, אני ממליצה לעשות את הצעד ללכת על זה בלי לחשוב. זה משהו שאני נורא הכנסתי, את הקלילות. אם לא ילך לפחות ניסינו וברגע שזה מקבל הזדמנות זה הדבר הכי מדהים בעולם. בחיים לא חשבתי שזה יקרה לי, זו הפעם הראשונה שהגעתי לזוגיות לא כדי לחפש ולמצוא אופציות וכשהמנהלת אמרה לי על אורן לא חשבתי שזה מישהו שקרוב לגיל שלי ושמתי את המחשבה על אהבה בצד. באתי לתת מעצמי ולהתנדב והוא כבש אותי. הנתינה לאחרים הייתה מה שגרמה לי להתאהב בו".



אורן: "המושג 'חינוך לערכים', ברגע שההורים באים מעולם ערכי של סיוע והתנדבות, באופן אוטומטי זה עובר לילדים. נחנך את הילדים שלנו דרך זה שהם יראו אותנו ויבינו לבד איך לקחת את הדברים הטובים אבל אני לא אכריח אותם אם הם לא ירגישו צורך. אני רואה את  החיים ברחוב ויודע איך אני לא אהיה, אני רואה חוויות של חוסר שייכות וגזענות ומחסור בתשומת לב והעבודה ללא ספק משפיעה על החיים שלך".