המדינה ביקשה היום (חמישי) מבג"ץ ארכה של שלושה חודשים, לפני שתמסור את עמדת הדרג המדיני בעניין הריסת הבתים בכפר הפלסטיני סוסיא שבדרום הר חברון. בהודעה שהוגשה מטעם פרקליטות המדינה לבית המשפט, התחייבה המדינה שלא לבצע את צווי ההריסה על מבנים שהוקמו לפני העתירה שהוגשה בפברואר 2014. זאת, עד להחלטת השופטים בנושא. 



לפני כשנתיים הורה בג"ץ להרוס בתים בכפר הפלסטיני, שהוקמו בניגוד לצו שיפוטי, וכעת ממתינים לעמדת המדינה בעניין, שנבחן בעיניים בינלאומיות אשר מבקרות את כוונת המדינה לפנות פלסטינים מהכפר.



הכפר הפלסטיני סוסיא נמצא בדרום הר חברון, בסמוך להתנחלות סוסיא. חוקיותם של מבני הכפר עומדת שנים רבות תחת סימני שאלה ועל-פי עמדת מערכת הביטחון, מעולם לא היה קיים כפר פלסטיני כזה. לפני כשנה, סגן שר הביטחון אלי בן דהן טען בכנסת כי "מדובר במחטף של ארגוני שמאל לשם השתלטות על שטחי C" ועורר סערה במליאה.



במשך השנים, נמשכה בכפר בנייה בלתי חוקית שלה הוצאו צווי הריסה. בשנת 2011 עתרו אנשי הכפר לבג"ץ בבקשה להפקיע 3,000 דונם משטחי ההתנחלות היהודית סוסיא, שלטענתם נגזלו מהם. בית המשפט דחה את עתירתם וטען כי התביעה כללית מדי ואינה מתייחסת לשטח מסוים.



לעומתם, עתרו עמותת הימין "רגבים" והיישוב סוסיא נגד המנהל האזרחי, האחראי להרס מבנים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון, בבקשה לממש את צווי ההריסה שניתנו לכפר הפלסטיני. בצעד נדיר הוציא בג"ץ צו ביניים המורה על הקפאת המצב - אין בנייה ואין הריסה במקום - עד שהמנהל האזרחי יספק תשובות לשאלה מדוע לא פונה הכפר.  



הכוונה להרוס את מבני הכפר גרמה לביקורת בינלאומית רבה וכעת כאמור, המדינה ביקשה מבג"ץ ארכה עד נובמבר לפני שתמסור את עמדתה בעניין הריסת הבתים.