כוחות צה"ל תקפו מספר מטרות באזור בית חנון בתגובה לירי הרקטה שבוצע היום (ראשון) לעבר העיר שדרות, זאת על פי דיווח ברשת הידיעות הפלסטינית מען. על פי חלק מהדיווחים, בתקיפה הותקף מאגר מים בעיירה ועל פי הדיווח ברשת מען, אזרח פלסטיני נפגע מהירי לעבר הרצועה, אך לא נמסרו פרטים על מצבו. דובר צה"ל מסר בעקבות האירועים כי "בתגובה לירי שבוצע לפני זמן קצר לעבר העיר שדרות, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית טרור נוספת באמצעות ירי על ידי טנק".



כזכור, רקטה פגעה מוקדם יותר היום בשדרות, לאחר שנשמעה אזעקת צבע אדום בעיר. נפילה אותרה במרכז העיר ולא היו נפגעים מהירי. מן המשטרה נמסר כי "היום נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות, בסריקות המשטרה אותרה נפילה ברחוב בעיר, ולא היו נפגעים. כוחות המשטרה שהגיעו למקום סגרו את הזירה וחבלני המשטרה טיפלו בפריט האמל"ח".

נפילת רקטה בשדרות. קרדיט: מודיעין ארצי


שר החקלאות אורי אריאל הגיב לירי ואמר: "לא צריך לחכות לנפגעים ממתקפת הרקטות אלא צה״ל צריך להגיב בעוצמה ובתקיפות באופן מיידי. אני מאמין ומקווה ששר הביטחון אביגדור ליברמן ינחה כך כפי שהבטיח בעבר". חבר הכנסת עמר בר-לב מהמחנה הציוני קרא לשר הביטחון לפעול ליצירת שקט בדרום, ואמר: "זוהי שעת מבחן לתפקודו של שר הביטחון החדש, תקופת החפיפה תמה וצריך לקבל החלטות הרות גורל. אם יבחר השר בביטחון, הוא יקבל לגיטימציה מימין ומשמאל. תושבי עוטף עזה ושדרות מאסו בתדרוכים לכתבים, על שר הביטחון ליברמן לפעול ליצירת שקט בדרום באופן מיידי, ובמקביל להוביל תכנית מדינית אסטרטגית הכוללת בניית נמל עמוק מים תמורת פירוז, ליצירת תשתית למשא ומתן לטווח הרחוק". 


גם חבר הכנסת חיים ילין מ"יש עתיד הגיב לירי וקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפסיק את הליך שיקום רצועת עזה עד שהיא תפורז באופן מלא: "אסור לאפשר את המשך הירי לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, חייבים להכות בטרור ביד קשה ולעצור את כל פעולות שיקום הרצועה עד לפירוז מלא. 16 שנים שתושבי עוטף עזה סובלים מירי ללא הפסקה, וראש הממשלה עסוק בלנהל את המשך המצב הקיים. אני מזכיר לממשלת ישראל שטרם מצאה כסף לביטחון תושבי הקו הקדמי, להכניס לתקציב 17-18 את המכשול ולהמשיך בסיוע פיתוח הנגב המערבי ולא פיתוח עזה".





פגיעת הרקטה בשדרות, צילום: משטרת ישראל
פגיעת הרקטה בשדרות, צילום: משטרת ישראל


רקטה נפלה בגן ילדים, לא היו נפגעים


הפעם האחרונה בה השקט הופר באזור זה, אירעה בתחילת חודש יולי, אז התפוצצה רקטה בעיר שדרות לאחר שאזעקת צבע אדום נשמעה בעיר וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. הרקטה נפלה בגן ילדים ובמזל לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה עצמו. מערכת כיפת ברזל זיהתה שתי רקטות ששוגרו מבית חנון וביצעו סריקות. עם הפעלתה של האזעקה, דיווחו התושבים כי שמעו הדי פיצוצים ולאחר מכן אותרה הנפילה במבנה הציבורי בשדרות. שלושה אנשים לקו בחרדה בעקבות האירוע, אך לא הזדקקו לטיפול רפואי.

הנפילה התרחשה לאחר שבחודש מרץ רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, כשלא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חודשיים לפני כן נשמעה אזעקת נוספת ביישובי עוטף עזה, באזור נירים ועין השלושה. לאחר בדיקה של צה"ל עלה כי מדובר באזעקת שווא וכי לא היו נפילות או נזק.