בעלי עקומת שיפור הגבוהה ביותר: משרד החינוך פרסם היום (ראשון), זו השנה הרביעית, את רשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים לשנת הלימודים תשע"ו. הרשימה מכילה 277 בתי ספר שעובדי ההוראה בהם יקבלו תגמול כספי חד פעמי, כאשר הקריטריונים לתגמול מיועדים לבתי הספר שעברו את השינוי המשמעותי ביותר ולא בהכרח לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. במשרד החינוך מציינים שהדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.



ברשימת בתי הספר המדורגים בקריטריון הגבוה נמצאת ירושלים עם שבעה מוסדות. המגזר הדרוזי, בדומה לבאר שבע ולתל אביב, עם שלושה תיכונים והמגזר הערבי עם שש נציגויות. כשמפלחים את סך הרשימה מגלים כי המגזר החרדי נשאר מאחור ולו ייצוג של 5.42% בלבד מהתיכונים, בעוד ש-60.6% מהתיכונים הם ממלכתיים, 22.7% הם ממלכתיים-דתיים ו-11.1% הם לא יהודים.



בין בתי הספר ברמת התגמול הגבוהה ביותר ניתן למצוא את תיכון 'בויאר' בירושלים, התיכון הדתי 'הימלפרב' בירושלים, תיכון 'שער שמשון' בת"א, תיכון 'בית יעקב' בבית שמש, מקיף איזורי גבעת ברנר, המקיף הדתי בשדרות ותיכון 'מבואות הנגב' בשובל.



בין בתי הספר המופיעים ברשימה ברמת תגמול נמוכה יותר ניתן למצוא את תיכון מקיף שש-שנתי בחורפיש, תיכון 'ליד האוניברסיטה' בירושלים, אולפנת 'אורות עציון' בראש צורים, תיכון ברנקו-ווייס במודיעין, ישיבת אמי"ת ברחובות, תיכון 'אחד העם' בפתח תקווה ותיכון 'מסאר' בנצרת.



ירושלים מככבת גם ביתר הקריטריונים ויש לה סך הכל 27 תיכונים ברשימה, חיפה ותל אביב-יפו אחריה עם 14 לכל אחת, באר שבע עם 13, אשדוד עם 10, ראשון לציון ונצרת עם 9 בתי ספר לכל אחת. לרחובות, פתח תקווה ובת ים יש 7 תיכונים ברשימה. את בתי הספר בשרון היה קשה יותר למצוא ברשימה: הרצליה עם 5 מוסדות, רעננה עם 3, רמת השרון וכפר סבא עם 2 והוד השרון עם בית ספר אחד.



המענקים שעובדי ההוראה יקבלו יחולקו לפי קריטריונים של ארבע רמות תגמול: 10% בעלי ההישגים הטובים ביותר יקבלו 8,219 ש"ח, 10% הבאים לאחר מכן 6,164 ש"ח, העשירון הבא יקבל 4,109 ש"ח וזה שלאחר מכן 3,082 ש"ח. שר החינוך נפתלי בנט אמר לאחר פרסום הרשימה: "עתיד מדינת ישראל תלוי באיכות המחנכים שבה. זהו הרגע שלכם, בו אנחנו עוצרים לרגע לומר תודה. תודה לכל המחנכות והמחנכים שמשקיעים מדי יום ומדי שעה כדי להכשיר, לחנך ולהקנות ערכים לדורות דורות של נערים ונערות".