רצח אשת עד המדינה: המשטרה החליטה היום (שני) שלא לבקש יותר הארכת צו איסור הפרסום בגין רצח דבורה הירש שאירע בחודש מרץ השנה. כזכור, בתאריך 7.3.16 בשעות הערב התקבל דיווח במוקד 100 במשטרה אודות אירוע קולות ירי בשדרות ירושלים בבאר שבע. כוחות גדולים של משטרה מתחנת באר שבע ומימ"ר נגב איתרו בתוך רכב שעמד בצד הדרך אישה ירויה כשבתוך הרכב יושבים שלושה ילדים קטנים.



האישה שזהותה לא הייתה ידועה בשלב הזה, פונתה במצב קשה עד אנוש לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע ושם נקבע מותה. מאוחר יותר התבררה זהותה של הנרצחת כדבורה הירש, גרושתו של העבריין טל קורקוס ששימש כעד מדינה נגד חברו לשעבר ראש ארגון פשיעה בדרום ניבי זגורי. קורקוס אגב ריצה באותו זמן עונש מאסר בגין חשד לאיומים על רעייתו וזאת משום שיצר עמה קשר מהכלא והודיע כי לא ישלים עם הפרידה ממנה וכי יגרום לה להצטער על החלטתה.



זירת הרצח. צילום: טימי אבוקסיס
זירת הרצח. צילום: טימי אבוקסיס



במשטרה לא פסלו מכלל אפשרות בראשית החקירה כי הגרוש קשור לגרימת מותה של הירש אולם מעבר לכך המשיכו בחקירה וביצעו מעצרים. מחקירה ראשונית עלה כי אלמוני רעול פנים הגיע סמוך לרכבה של הקורבן וירה לעברה מספר כדורים מטווח קצר. בתום הערכת מצב שקוימה על ידי פיקוד המשטרה הוחלט כי החקירה תוטל על ימ"ר נגב במשטרה ולנוכח צרכי החקירה הוטל צו איסור פרסום שהוארך מעת לעת.



נבהיר כבר עתה כי מאז הרצח ועד לאחרונה עצרה המשטרה שישה חשודים במעורבות בביצוע הרצח והארכת מעצרם הוארך מעת לעת עד לאחרונה כששוחררו מאחר והמשטרה לא הצליחה לגבש תשתית ראייתית לחשדות נגדם. ״בשלב זה החקירה נמשכת ומבוצעות פעולות חקירה במישור הגלוי והסמוי לאיתור החשודים ולביסוס התשתית הראייתית כנגדם שתביא לכדי מיצוי והגשת כתב אישום, אין בשלב הזה המשך צורך באיפול המידע״, נמסר מהמשטרה.