גורם בכיר בצה"ל אמר הבוקר (שני) כי התגובה החריפה של חיל האוויר לאחר ירי הרקטה אתמול לעבר שדרות, מצביעה על שינוי מדיניות שהתגבשה כבר לפני כחצי שנה וכעת ניתן היה לממשה. בתקיפה אמש שנמשכה שעתיים, הותקפו עשרות מטרות. הגורם ציין כי המדיניות החדשה שתכליתה להגיב על כל הפרת ריבונות של ישראל מיועדת לפגוע בכל היכולות של חמאס. לדבריו המדיניות אושרה על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. הגורם התייחס לשני סבבי התקיפות אתמול, שהתרחשו בצהריים ובלילה: "התגובה הראשונה אתמול היא חלק מסדר הפעולות הקבוע לפי הפקודות והתוכניות של הצבא". לאחר מכן, התרחשה תקיפה נוספת אמש. על הסבב השני אמר הגורם הבכיר: "מדובר בתקיפה חריגה בהקשר לכמות המטרות. אתמול הופרה הריבונות והוחלט לענות כמו שאנחנו חושבים לענות כולל תשתיות טרור משמעותיות. בתקיפה שולבו הרבה מאוד יכולות. אנחנו מכירים את דיווחי החמאס", מדגיש הגורם שמסביר כי "טרם ברור מהן תוצאות התקיפה".



בצה"ל מעריכים כי בצד השני לא יגררו את האזור להסלמה ובשלב זה לא יודעים עדיין מי ביצע את ירי הרקטה לעבר שדרות אתמול. בתוך כך בצה"ל יעשו הכל כדי להחזיר את הנתיב ההומניטרי לסדר. "במהלך היום נכניס 1,000 משאיות לרצועת עזה כי אין לנו שום כוונה להסלים יש לנו כוונה לשמר את ההישג הזה של הרתעה שהושג ממבצע צוק איתן", אומר הגורם הבכיר. "אנחנו לא מזלזלים ברקטה שנופלת על יישוב באמצע אוגוסט. לא נכון לתת לחמאס לעשות ככל העולה על רוחו ברצועה ולהפיל את האחריות על ארגונים כאלה ואחרים", הוסיף הגורם.



התקיפה אתמול בוצעה בעיקר על ידי מטוסי חיל האוויר והוכנה מראש כחלק מבנק מטרות שאוסף צה"ל ברצועה מאז מבצע צוק איתן. "יש לנו כוונה לטפל בכל התשתיות טרור ברצועה", אמר הגורם הבכיר בצה"ל. "תקפנו עשרות מטרות ובהחלט מדובר בתגובה חריגה", הוסיף. 



ברצועת עזה נבהלו מהתגובה הישראלית ובמקום להגיב בירי הגיבו בדיווחים על מתקפה ישראלית שבוצעה על ידי מטוסי החמקן החדשים F-35, דיווחים שאינם נכונים. "לא תקפנו עם מטוסי F-35 כפי שדיווחו ברצועה", הבהיר הגורם הצבאי הבכיר. לצד זה דובר החמאס הוציא הודעה לקונית. "ישראל אחראית להסלמה ברצועת עזה לנוכח משך תוקפנות הכיבוש נגד עמנו והרצון ליצור משוואות חדשות. התוקפנות לא תצליח לשבור את רצונו של עמינו", מסר הארגון הבוקר בערוצי הרשת הרשמיים שלו.



שקט שהופר 


כזכור, אחרי כחודשיים השקט שוב הופר בעוטף עזה, כאשר רקטה נפלה אתמול בצהריים בין שני בתים בלב שדרות. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. ארגון סלפי המסונף לדאעש לקח אחריות. בתגובה צה”ל הפציץ מטרות של חמאס ברצועה. דובר צה”ל מסר כי בתגובה לירי לעבר שדרות תקף צה”ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור של חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית טרור נוספת באמצעות ירי של טנק.



נקודת פגיעת הרקטה בשדרות, צילום: משטרת ישראל
נקודת פגיעת הרקטה בשדרות, צילום: משטרת ישראל



על פי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית “מען”, כוחות צה”ל תקפו בתגובה מספר מטרות באזור בית חנון. על פי חלק מהדיווחים, התקיפה כוונה לעבר מאגר מים בעיירה ומוצב “פלסטין” של הזרוע הצבאית של חמאס, עז א־דין אל־קסאם. בדיווח אחר נמסר כי שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפה, אחד מהם כנראה פעיל של חמאס בשנות ה־20 לחייו. שלושתם פונו לבית חולים מקומי.



הפעם האחרונה שבה הופר השקט בדרום הייתה בתחילת יולי, כשרקטה התפוצצה בשדרות. הרקטה נפלה בגן ילדים, ומכיוון שזה היה בליל שבת לא היו נפגעים באירוע אך נגרם נזק למבנה.