ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שאהוד ברק מתכנן קאמבק. דברים ברוח זאת הוא אמר היום (שלישי) במפגש בן חמש שעות עם עיתונאים חרדים במסגרת פגישותיו עם כלי התקשורת. "ברק יכול להמשיך לכשכש בזנב ולבנות את הקאמבק", אמר נתניהו לעיתונאים. 



הדברים של נתניהו באים בעקבות אמירתו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר בשבוע שעבר על "פגיעה בביטחון ישראל שנגרמת על ידי התנהלות הממשלה וראשה" והגדרתו  את הממשלה ואת מי שבראשה כבעלי מאפיינים פשיסטים.



אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני
אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני



"במקום שבו דמויות כחזן והצל, ׳לה פמיליה׳ ואלאור אזריה- הם גיבורי תרבות, וחלקם אף מטיל פחד משתק בראש הממשלה המכהן - במקום כזה אני אומר: נכון, זה לא גרמניה לפני 70 או 80 שנה. אין כאן עדיין משטר פשיסטי, ואנחנו גם לא ניתן שיהיה. אבל זה מזכיר מאוד את דרום אירופה ודרום אמריקה לפני 90 או 110 שנים. ו׳ניצנים׳? יש ויש. ועוד איך. ואני חוזר ומתריע: אם זה נראה כמו ׳ניצני פאשיזם׳, הולך כמו ׳ניצני פאשיזם׳ ונובח כמו ׳ניצני פאשיזם׳- אז זה ניצני פאשיזם. מה לעשות, יש דברים כואבים שחייבים להיאמר. כי הם האמת", אמר ברק. 



בהמשך הפגישה התייחס נתניהו גם התנהלות החרדית כלפי יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ואמר לעיתונאים שכדאי לחרדים להפסיק להתקוטט עם לפיד כי הוא רק מרוויח מזה.



בפגישה השתתפו העיתונאים אבי בלום, ארי קלמן ושי קאהן (קו עיתונות דתית), יצחק נחשוני (מרכז העניינים), אריה זיסמן, זליג אורלנסקי וישראל פרידמן (יתד נאמן), מנחם גשייד (המודיע), מאיר ברגר ובנימין ליפקין (המבשר), שמעון ברייטקופף, אריה ארליך ויוסי אליטוב (משפחה), יעקב ריבלין ואברהם דב גרינבויים (בקהילה), אבי רוזן, בצלאל קאהן, איתי גדסי ויוסי צילינקר (רדיו קול חי), נועם זיגמן, רונן כץ ודודי שוומנפלד (רדיו קול ברמה), שרי רוט (חרדים 10) מני גירא ומאיר גל (בחדרי חרדים) ישראל כהן, ישי כהן וחיים אילוז (כיכר השבת) ויצחק קקון (יום ליום).