כאנשים וכבעלי עסקים אנחנו מבינים שהעולם משתנה במהירות, ואיתו גם הדרכים לגייס לקוחות חדשים. כבני אדם, פיתחנו אדישות מוחלטת לפרסומות ואנחנו חושדים בכולם כהנחת יסוד. החיים מול הסמארטפון והטלוויזיה מביאים איתם צריכת מידע ותוכן בכל רגע נתון ביום, ובתוך התופעות האלו הוידאו הוא הפורמט הבולט מכולם. מדוע אנחנו מאמינים יותר למישהו שראינו בווידאו? ולמה לקוחות שראו אותנו ביוטיוב, בטלוויזיה או פייסבוק מתקשרים ביתר קלות? יצאנו לבדוק מדוע זה קורה ומה אתם יכולים לעשות כדי להתחיל במסע לעבר הלקוח הבא




בפרסומת מטילים ספק, עם וידאו משכנעים



"אף אחד לא מאמין יותר לפרסומות". קובע רונן לביא, בעל עסק גננות קטן ממרכז הארץ. "אני לא מאמין להן בעצמי כשאני רואה אותן, אז למה שהלקוח שלי יאמין למודעה שלי במקומון? כשהבנתי לפני שנתיים שעוד ועוד מאותו הדבר לא עובד ואני לא משיג מספיק לקוחות חדשים בפרסום המסורתי, החלטתי לשנות אסטרטגיה", משתף רונן בחוויה שלו.



"אזרתי אומץ ובעצת הקואצ׳ר שלי, החלטתי לצלם את עצמי בווידאו. להסביר מהי הגישה שלי לטיפול בגינות. את המקצועיות שלי. את הידע הרחב והיכולת להתאים לכל אחד את גן החלומות שלו. זה אמנם לא היה קל, התביישתי קצת בהתחלה, וזה דרש ממני הרבה מאמצים שלא הייתי רגיל אליהם, אך התוצאות דיברו בעד עצמן. בשנייה שאנשים ראו אותי, הכל השתנה. הם האמינו, הם הבינו שהם לא קונים חתול בשק".



"אזרתי אומץ לעמוד מול המצלמה וזה היה שווה כל רגע". צילום: Ingimage
"אזרתי אומץ לעמוד מול המצלמה וזה היה שווה כל רגע". צילום: Ingimage




כפתור השיתוף בפייסבוק: הדרך לתפוצה ויראלית



אם בעבר עסקים היו מתבססים על שיטת "מפה לאוזן", התמונה בעידן הרשתות החברתיות השתנתה לחלוטין. עלייתה של פייסבוק הביאה לכך שכפתור השיתוף מהווה את אחת הדרכים הכי פופולריות של עסקים להתפשט לקהלים חדשים. ע״פ מחקר של חברת נילסן אשר פורסם בעיתון היוקרתי "פורבס", 92% מאיתנו יאמינו להמלצות ושיתופים על עסקים שהגיעו מחברים ומשפחה.



אם נצרף לכך את העובדה שווידאו הוא הפריט הכי משותף בפייסבוק, אפשר יהיה להסביר בקלות את הצמיחה עליה מדווחים בעלי עסקים שהחליטו להעמיד את עצמם ואת העסק שלהם מול המצלמה. הסיבה לכך היא פשוטה: שיתוף אחד של וידאו פייסבוק, שווה ערך להמלצה ישירה "מפה לאוזן" לכל מאות החברים של אותו האדם.



שיתוף הוא "מפה לאוזן", משודרג, חזק ועוצמתי פי עשרות מונים.
שיתוף הוא "מפה לאוזן", משודרג, חזק ועוצמתי פי עשרות מונים.




לקוחות מאמינים למה שהם רואים בעיניים


"בתור בני אדם עם כמות חושים מוגבלת, אנחנו מאמינים ביתר קלות למי שמעביר אותנו חוויה חושית עשירה יותר" מסבירה דפנה, יועצת ארגונית באחת החברות הגדולות במשק. "בעוד באתר אינטרנט או במודעה בעיתון אנחנו נחשפים למסרים טקסטואליים מצד בעלי עסקים, פורמט הווידאו עשיר בהרבה. הוא מאפשר לשמוע, לראות, להרגיש ואני אפילו הייתי מוסיפה כאן את חוש המישוש. לקוחות מאמינים יותר לוןידאו כי הוא מספק להם חוויה אנושית מורכבת יותר של אדם אחר, והדרך לקבלת החלטה עוברת במקומות האלו. וזו גם הסיבה שהיד של לקוחות שראו וידאו של בעל עסק תלחץ על כפתור "התקשר" בקלות יתרה".




לפעמים כל מה שהעסק שלך צריך זה שיגלו אותו


אך בווידאו קיימים גם חסרונות. כאשר בעל עסק מדבר על עצמו ועל יכולותיו מול המלצה, רבים יכולים להתייחס לזה בביטול, כטווס המתהדר בנוצותיו. בטלוויזיה, מתרחש תהליך אחר לחלוטין. כאשר תכנית בעלת סמכות וקהל צופים גדול מזמינה לראיון בעל עסק, מתעניינת ביכולות שלו כמומחה לתחום מסוים, כל צופה מבין שאותו בעל עסק הוא הפתרון האידאלי לשירות אליו הוא זקוק.



נורית בנדורי שם טוב, עורכת דין מראשון לציון, מחזקת את הטענה הזו. "במשך שנים פעלתי למען זכויות נשים וקידומן אצלנו בעיר. נתקלתי לעתים בקשיים בקידום הנושאים שחשובים לי, אך ברגע שהבנתי שכשברגע שהשקפת העולם שלי תחיה גם בעולמות הטלוויזיה והווידאו, יותר אנשים יחשפו לסוגיות הכי קריטיות מבחינתי, דברים התחילו להשתנות" מספרת נורית.



"התוצאות לא הגיעו מיד, אבל כשהמידע החל לעבור ולהיות משותף בין עוד ועוד גורמים מקצועיים, התחלתי לקבל הרבה יותר פניות. וכשאני שואלת מניין הגיעו הפניות, הרוב אומרים שהם פשוט ראו ראיון שלי וזו מבחינתי השורה התחתונה. כשמישהו עם קרדביליות מראיין אותך, זה אומר עליך הרבה ואנשים מרגישים את זה״.





איך מתחילים? והאם כל אחד יכול?



"לא כל בעל עסק מצוי במצב שהוא יכול להתחיל לשדר את עצמו בוידאו", מסבירה אסנת מ-אָסקימו TV אשר פותחת את הצהר לעולם הווידאו לבעלי מקצוע איכותיים ומהווה פלטפורמה לעשרות אלפי לקוחות המחפשים דרכה ספקי שירות מקצועיים. ״הוא קודם על צריך לעבור תהליך, להבין בדיוק מה הוא עושה ולמה הוא עושה את זה. האותנטיות והמקצוענות הם לא דברים שניתנים לזיוף בוידאו ואם נעשה ניסיון כזה - הצופה מבחין בו מיד.



אסקימו TV. צילום מסך
אסקימו TV. צילום מסך




אך מרגע שמתקבלת ההחלטה, שבעל העסק באמת ובתמים רוצה לעשות את השינוי, אין ספק שווידאו הוא הזרז הכי מהיר להצלחה ולהגעה אורגנית של עשרות לקוחות חדשים, של תהליך התרחבות וצמיחה הרבה מעבר למחוזות אליו היה רגיל בעל העסק. לעבור מפרסום לווידאו זה כמו לעבור מבריכה קטנה לאוקיינוס הגדול, למגרש של הגדולים, וזו המומחיות שלנו".



על-מנת לדעת מהן האפשרויות שלכם להשיג לקוחות באמצעות וידאו – תוכלו לפנות אל המומחים של אָסקימו-TV



הכתבה בשיתוף "אסקימו".