האנליסטית מיכל אלשיך מבית ההשקעות אקסלנס ברוקראז’ מעריכה שרשת רמי לוי תדווח על הכנסות של 1.114 מיליארד שקל ועל רווח נקי של 25 מיליון שקל לרבעון השני של השנה.



להערכתה, “הצפי הוא לדוח יציב. הרשת צומחת בזכות חנויות חדשות, אך המכירות למ”ר נמצאות בירידה. החקירה המתנהלת נגדה ונגד בכירים מאיימת על אחזקת הזרים כמו קרן פידליטי או MSD במניות הרשת”.



נזכיר כי גם רשת שופרסל המתחרה הגדולה הציגה ברבעון השני שיפור דרמטי ברווחיות. לדברי אלשיך “ברבעון השני וכן במחצית השנייה של 2016 צפויה מגמת שחיקה במכירות למ”ר"



רמי לוי, צילום: פלאש 90
רמי לוי, צילום: פלאש 90



עוד כתבה: “אנו צופים שהרווחיות הגולמית צפויה לעלות ביחס לאשתקד מ־21.2% ל־21.9%, אך מנגד הוצאות התפעול צפויות לעלות מ־18% ל־18.9% ולקזז את השיפור”.



העלייה ברווחיות הגולמית צפויה על רקע הפסקת פעילות חברת הבת ביכורי השקמה ומעבר לפעילות ישירה לרמי לוי וכן מהמעבר של תחומי הגבינות והבשר מזכיינים לרמי לוי ישירות.



באשר לעתיד, לדעת אלשיך קיימת הבשלה של הסניפים החדשים, ומנגד צפויה התחזקות התחרות בתחום רשתות הדיסקאונט. החקירה המתנהלת ממשיכה להוות איום מסחרי. “אנו ממליצים על רמי לוי בתשואת שוק במחיר יעד של 165 שקל למניה”, כתבה.