הרצח בבר נוער: המדינה תפצה את משפחת פליסיאן ב-2.2 מיליון שקלים, זאת לאחר שחגי פליסיאן הואשם בביצוע הרצח במועדון הבר נוער בתל אביב ולאחר מכן המדינה חזרה בה מכתב האישום. ההחלטה התקבלה היום (חמישי) במסגרת הסכם גישור שנערך בין המשטרה והפרקליטות לבין משפחת פליסיאן. עם זאת, במסגרת ההסכם, המדינה לא לוקחת אחריות על רשלנות או על עוול שנגרם למשפחת פליסיאן.



המשפחה, ששנים מבניה, חגי ואחיו בני, נחשדו במעורבות ברצח במועדון הגאה בתל אביב, דרשה בתחילה פיצויים בסכום של עשרות מיליוני שקלים. במכתב קדם תביעה ששלחו למחוז תל אביב של הפרקליטות, טענו בני המשפחה כי רשויות אכיפת החוק התרשלו כשהאשימו את חגי ברצח על סמך עדותו של עד המדינה, שהתברר כי שיקר.



התיק הועבר להליך גישור, בראשותו של השופט בדימוס אמנון שטרסנוב, והיום כאמור נחתם ההסכם, במסגרתו תשלם המדינה את סכום הפיצויים, אולם לא תיקח אחריות על רשלנות, אלא רק על הנזק שנגרם למשפחה, שעמדה במוקד פרשה מתוקשרת ביותר.



חגי פליסיאן. צילום ארכיון:פלאש 90




הרצח במועדון הגאה שזעזע את המדינה התרחש לפני שבע שנים, באוגוסט 2009 בבית אגודת הלהט"ב (אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרס בישראל) בתל אביב, בו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ונפצעו 11 אנשים נוספים. ארבע שנים אחרי הרצח, הוגש כתב אישום נגד פליסיאן, כחשוד ברצח אך האישום בוטל לאחר שהתגלה שהוא ככל הנראה הופלל על ידי עד המדינה זוהר חנקשייב ולמעשה, עד היום הרצח טרם פוענח. פליסיאן שוחרר והחל הדיון על הפיצוי, שכאמור נחתם הערב.