נמנע משבר קואליציוני: בעקבות דרישת פוליטיקאים מהמגזר החרדי ומהבית היהודי לא לקיים במהלך שבת את הקמת הטרמינל החדש בתחנת רכבת השלום בתל-אביב, פרויקט הנדסי מורכב שאמור להתרחש בשבת ולהביא עמו את חסימת נתיבי איילון, התקיימו הלילה (שישי) בכנסת דיונים בנושא, בראשות ראש הממשלה. 



בתום הדיונים סוכם כי כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון. העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית יידחו ולא יתקיימו בשבת זו. במטרה למנוע מצב דומה בעתיד תקום ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם.



עבודות התשתית יחלו היום אחה"צ בשעה 16:30 ויימשכו עד למוצאי שבת בשעה 20:30. במסגרתן ייסגרו לתנועת כלי רכב נתיבי איילון לכיוון דרום באזור מחלף השלום וגשר השלום שמעליו. ברכבת ישראל ציינו שהעבודות יכללו הנפת והתקנת שני מבני ענק באורך של כ-60 מטרים ובמשקל כולל של 560 טון פלדה, אשר ישמשו בסיס לרצפת אולם הטרמינל הדרומי החדש שיוקם בתחנת רכבת השלום.



ח"כ תמר זנדברג הגיבה להחלטות ואמרה כי "לא ייאמן ששוב ושוב צריך להזכיר שמדינת ישראל היא לא מדינת הלכה ועדיין מותר לעבוד בה בשבת. הרי גם חברי הכנסת החרדים וגם הדתיים יודעים שעבודות שכאלה יהווה סכנה אמתית לשלומם של אזרחים אם לא יתבצעו בשבת, אבל לטובת ההון הפוליטי הם שכחו לגמרי שפיקוח נפש דוחה שבת ומנסים לרכב באופן ציני על שלומם של אזרחים בדיוק כפי שהם עושים כשמונעים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת"




"עבודות התשתית תוך חילול שבת - הפרה בוטה של הסטטוס קוו"


אמש ציינו דרעי, ליצמן וגפני במכתב מיוחד שפורסם כי "עבודות אלה, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו. תהליך זה מוביל דה פאקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל", ציינו , וסיכמו: "נוכח הדחיפות ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".



שר התחבורה ישראל כץ הגיב לדברים בשיחת ועידה עם ראשי המפלגות החרדיות ואמר שחוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת. בשיחה הבהיר כי הדרך החוקית היחידה למנוע את העבודות בשבת היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה חיים כץ, דבר שיחייב נימוקים מקצועיים, או פנייה לראש הממשלה לקבלת החלטת ממשלה שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות. הוא ציין שקיימת עמדה חד משמעית של המשטרה שמזהירה ושוללת את ביצוע העבודות ביום חול.