אנחנו מכירים את המקרים בהם ספורטאים ישראלים עולים שלב בתחרויות בינלאומיות, בגלל שספורטאים ממדינות מוסלמיות לא מוכנים, או לא מורשים, להתחרות מולם. רק במשחקים האולימפיים האחרונים, בריו, התמודד מדליסט הארד אורי ששון מול ג'ודוקא מצרי בסיבוב הראשון. במקרה הזה אמנם הקרב נערך, אך לא לפני שבמצרים הופעל על הספורטאי המצרי לחץ כבד שלא לקחת חלק בתחרויות. בסיומו, סירב המצרי ללחוץ את ידו של ששון.



מה שבדרך כלל אנחנו לא רואים, זה מה קורה לספורטאים המוסלמים כשהם מבינים שהם לא יולכו להתחרות בגלל שהיריב הוא ישראלי. רשת הטלוויזיה אל ג'זירה הציגה סצנה נדירה, בה נראה מתאבק צעיר מקבל את הבשורה שהוא אמור להתמודד מול יריב ישראלי ונאלץ לזייף פציעה ולא לעלות למזרן. 




מאמנו של הספורטאי הצעיר שם לו קרח על היד במטרה להראות שהוא פצוע כביכול. כשהחניך הצעיר שואל אותו מדוע הוא שם לא את הקרח, המאמן מסביר לו את המצב: "אם תתחרה מול ישראלי, תימחק מהנבחרת לתמיד. אני שם את הקרח כדי שנוכל להכריז על פרישה בגלל פציעה". ואז המאמן מוסיף: "אתה מבין. אתה מבין את המצב?". 



בתגובה, פרץ המתאבק הצעיר בבכי, כשהוא מתקשהלקבל את הבשורה המרה, ואז מתחנן בפני מאמנו:  "תן לי לעלות למזרן. אני אנצח אותו אם תתן לי".