פרשת בוכריס: בבית הדין המיוחד בקריה התקיים היום (ראשון) הדיון הראשון שעסק בעיקר בנושאים טכניים הקשורים ללוח הזמנים במשפטו של תא"ל אופק בוכריס. בתחילת הדיון אמר עורך הדין רועי בלכר, סנגורו של בוכריס שגויס לצוות ההגנה בימים האחרונים ונחשב לאחד עורכי הדין החזקים בתחום כשבין היתר היה בצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: "אנחנו כופרים בכל האישומים ורוצים להציג קו הגנה מסודר. אנחנו מבקשים ישיבת הקראה של כתב אישום באמצע נובמבר ושלב הוכחות באמצע ינואר".



השופטת אל"מ אורלי מקקמן אמרה בתגובה כי "זה גובל בעינוי דין" ועו"ד בלכר ענה לה כי "התיק הוא כבר בעינוי דין". עו"ד עודד סבוראי מצוות ההגנה של בוכריס אמר כי "קו ההגנה בתיק מוכר וישנם פרטים שיצריכו את התייחסותנו אבל קו ההגנה ידוע ומוכר". בתגובה ענתה, עו"ד אל"מ שרון: "הגשנו כתב אישום בתיק לפני חודש. זה תיק חמור עם מתלוננות שאמורות להעיד. דרישת ההגנה היא בלתי אפשרית מבחינתנו ומבחינת המתלוננות - חומר החקירה הועבר אליהם, כמות נכבדה של החומר, חלקו עבר יותר מפעם אחת", הדגישה עו"ד זגגי, "ככל שאנחנו יודעים, כלל החומרים נמצאים בידי ההגנה אבל נעשה בדיקה נוספת".



אופק בוכריס. צילום: ראובן קסטרו
אופק בוכריס. צילום: ראובן קסטרו



צוות השופטים: אל"מ אורלי מקקמן, תא"ל במיל' יוחאי בן יוסף והשופט בדימוס צבי גורפינקל


לאחר חילופי הדברים החליטה השופטת אל"מ מקקמן כי תחילת משפטו של תא"ל בוכריס תהיה ביום חמישי ה-26 בספטמבר. השופטת מינתה עצמה כשופטת ראשית בתיק ולצידה ישב תא"ל במיל יוחאי בן יוסף והשופט השלישי השופט בדימוס צבי גורפינקל, מי שקבע כי ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר קיבל שוחד בהיקף כולל של 1.9 מיליון שקלים וכן  הוא זה שגזר שנת מאסר על דני דנקנר, יו״ר בנק הפועלים לשעבר, לצד קנס של מיליון שקלים.



כזכור, נגד בוכריס, הנחשב לקצין מוערך ביותר שאף נפצע קשה מאוד במבצע חומת מגן בשנת 2002 וזכה לצל"ש מידי הרמטכ"ל על תפקודו בקרב בשכם, הוגש כתב אישום חמור מאוד המתאר בפירוט שורה ארוכה של עבירות מין, בהן סעיפי אינוס. לפי אחד הסעיפים, בשנת 2011, בעת שפיקד על חטיבת גולני, ביצע בוכריס מעשה מגונה בחיילת ששירתה תחתיו בלשכתו ונגע באיבריה המוצנעים. הוא מואשם גם שהגיע כמה פעמים למשרדה של החיילת, משך אותה לעברו ונגע בגופה בניגוד לרצונה. לפי כתב האישום, הוא שלח לחיילת מסרונים שבהם כתב כי הוא מתגעגע אליה וכי היא חסרה לו.



בעבירה נוספת המיוחסת לבוכריס תיארה החיילת כי בוכריס קרא לה לחדר מגוריו וכשהיא הגיעה לחדרו הוא הפשיט אותה ונגע בגופה בהיותו עירום. עבירה נוספת המיוחסת לו היא ביצוע מעשה מגונה בחיילת ברכבו, בעוד נהגו אוחז בהגה המכונית. גם עבירת האינוס המיוחסת לו מתייחסת לתקופה שבה פיקד על חטיבת גולני.