תרזה מיי תציין מחר 50 יום על כס ראש ממשלת בריטניה, אולם בניגוד לקודמה, דיוויד קמרון, היא נמנעה עד כה מלהתראיין בהרחבה לכלי התקשורת על אף התקופה המורכבת שבה נמצאת הממלכה בעקבות משאל העם על ההיפרדות מהאיחוד האירופי. כעת, בראיון למגזין לייף סטייל מקומי, היא סיפקה הצצה נדירה לחייה האישיים וחשפה מי הדמות ההיסטורית שמהווה עבורה מודל לחיקוי.



מיי, שתשוב השבוע לפעילות מלאה בדאונינג 10 אחרי חופשת קיץ של 12 יום בהרי האלפים, ענתה על שאלון של המגזין "ווינדזור, מיידנהד ואסקוט", שבין השאר מיועד לקוראים במחוז הבחירה של מיידנהד שאותו היא מייצגת בפרלמנט מאז שנת 1997.



כאשר נשאלה מיהי הדמות ההיסטורית שאיתה היא מזדהה יותר מכל, לא בחרה מיי ב"גברת הברזל" מרגרט תאצ'ר, האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד ראש ממשלת בריטניה, אלא במלכה אליזבת הראשונה ששלטה במחצית השנייה של המאה ה-16. "זו אישה שידעה מה היא רוצה ורשמה הישגים בסביבה גברית", אמרה. "תזכרו את הנאום שלה: 'אני יודעת שיש לי גוף של אישה חלשה וחלושה, אבל יש לי קיבה של מלך'".



לא בחרה במרגרט תאצ'ר. צילום: רויטרס
לא בחרה במרגרט תאצ'ר. צילום: רויטרס



מתנגדיה של מיי מיהרו לנצל את ההשוואה למלכה האחרונה לבית טיודור כדי לתקוף את ראש הממשלה על כוונתה להפעיל את סעיף 50 שיאפשר את פתיחת השיחות על הפרישה מהאיחוד האירופי וזאת מבלי לקיים הצבעה על כך בפרלמנט.



"ההיגיון שאומר שראש הממשלה יכולה להשיק את הסעיף בלי להציג בפרלמנט את התנאים ואת הבסיס שלפיהם הממשלה תנהל את המשא ומתן – אפילו מבלי לרמוז מה הקווים האדומים שהיא תרצה לשמור עליהם – יפחית מכוחו של הפרלמנט והיא תקבל את הסמכויות היהירות של מלכה מבית טיודור", אמר בארי גרדינר, שמשמש השר לענייני סחר בינלאומי בממשלת הצללים של הלייבור. "הפרלמנט לא יכול להידחק הצדה מהשינוי החוקתי הגדולה ביותר שארצנו דנו בו בארבעים השנים האחרונות".



בראיון למגזין הלייף-סטייל, הודתה מיי כי "כמו אינדיאנה ג'ונס, אני לא ממש אוהבת נחשים - אם כי זה יכול לגרום לאנשים לתהות למה אני בפוליטיקה!", ציינה כי היא לא ממש אוהבת את האיחורים הכרוניים שלה ואת ההערצה העצמית בקרב אנשים אחרים וכי האף שלה הוא חלק הגוף הכי פחות אהוב עליה.



מיי הוסיפה כי הייתה רוצה עוד שמונה שעות ביממה וכי המוטו שלה הוא "אל תתנו לשטויות לדכא אתכם". על השאלה כיצד היא רוצה שיזכרו אותה, אמרה ראשת הממשלה "בתור מישהי שעשתה שינוי", וסיכמה כי הלקח החשוב ביותר שלמדה בחיים הוא "תמיד תהיה נאמנה לעצמך ותהייה עצמך".