פרשת מסמך גלנט, שהפכה לפרשת מסמך הרפז, תהפוך בקרוב למשפט הרפז. הודעת הפרקליטות לבאי כוחו של בועז הרפז - כי יוגש נגדו כתב אישום בפרשה שבה הוא נחשד בזיוף המסמך - צפויה להצעיד אל אולם בית המשפט רבים מצמרת צה"ל וממשרד הביטחון שנחקרו בעבר כעדים או כחשודים, ותחשוף טפחים נוספים במה שעורר סערה בציבור ובצמרת צה"ל. בין השמות אפשר למצוא את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עוזרו לשעבר אל"מ במיל' ארז וינר, דובר צה"ל בזמן הפרשה אבי בניהו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ששימש אז הפרקליט הצבאי הראשי, ראש לשכתו של שר הביטחון דאז אהוד ברק ועוד. גם ברק עצמו מסר עדות במשטרה.



המשפט ישים קץ לשש שנים שבהן היה הרפז במעמד של חשוד, שבהן החרב של משפט פלילי עמדה מעל ראשו. "שש שנים של עינוי נוראי, גיהינום אישי ומשפחתי, סנקציות וענישה של כל גורם שיכול", כפי שהגדיר זאת הרפז עצמו בציוץ בטוויטר ביום שישי. בראיון אמש לחדשות ערוץ 2 הוסיף: "ההחלטה להגיש נגדי כתב אישום תפסה אותי מופתע. הרבה מאוד אנשים לא נחשפו לרוב החומרים בפרשה". הרפז ממשיך להכחיש שהוא זה שעומד מאחורי המסמך, וטוען כי הודאתו במשטרה נגבתה ממנו בכוח.



פרקליטיו של הרפז, עורכי הדין יעקב ויחיאל וינרוט, עמית חדד ואשר רובינגר, כבר החלו לנהל את מלחמתם בפרקליטות וטוענים כי השימוע שנערך לו בפני פרקליט מחוז תל אביב היה חלקי. "הופתענו מהודעת הפרקליטות על כך שנדחו טענותינו בשימוע, לאחר שלמעשה לא נערך למרשי שימוע", אמר ל"מעריב־השבוע" עורך הדין חדד.



ככל הנראה, לא רק פרקליטיו של הרפז קיוו שפרשת המסמך לא תגיע לבית המשפט. בעבר היו מגעים להשגת הסדר טיעון שלא צלחו. מדובר בהליך שישים שוב את הזרקור על אחת הפרשות המביכות בצמרת צה"ל.



שש שנים חלפן מאז פורסם לראשונה, באולפן שישי בערוץ 2, המסמך ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית למועמד לכהונת הרמטכ”ל, תוך הכפשת מועמדים אחרים. המסמך, שגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף. הוא יקבל לראשונה את יומו וייחשף בבית המשפט. "כל מי שמסר עדות או נחקר במשטרה על הפרק", אמר עורך הדין חדד.



כתב האישום כבר בקנה ובפרקליטות מחוז תל אביב עובדים בימים אלה בקדחתנות להשיג חסיונות על חלקים מהחומר הנוגעים לסוגיות ביטחוניות, במה שמסתמן כאחד המשפטים הכי מסקרנים של השנים האחרונות.



מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר בתגובה: ״הליך השימוע שנערך לבועז הרפז לפני כמה שבועות היה בבחינת השלמת שימוע לשימוע שנערך לו כבר בשנת 2011 בגין אותם חשדות. ההגנה קיבלה את עיקרי חומר החקירה לצורך הליך השימוע, כמקובל. ההודעה על דחיית טענותיו בשימוע נמסרה לבאי כוחו לפני כמה שבועות".