רשת האופנה קסטרו הנסחרת בבורסה הודיעה אתמול על רכישת 26.4% מרשת מוצרי האופנה הודיס תמורת 102 מיליון שקל. העסקה משקפת להודיס שווי חברה של 356 מיליון שקל. לקסטרו תינתן אופציה לשנתיים להגדלת חלקה ב־23.4% נוספים באותם תנאים, קרי תשלום של כ־100 מיליון שקל נוספים.


קסטרו תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים. העסקה נעשתה לפי הערכת שווי של קבוצת רואי החשבון BDO. עם השלמתה ייחשפו גם הדוחות של קבוצת הודיס.



במסגרת העסקה תרכוש קסטרו את החברות קרולינה למקה, הודיס, טופ טן ואקססורייז שבשליטת קבוצת בעלי מניות בראשות איש העסקים יוסי גביזון. חברת אורבניקה, שאף היא בשליטתו, לא תיכלל בשלב זה בעסקה. הרשת, כאמור, היא בניהול ובשליטה של יוסי גביזון, שימשיך לנהל את הקבוצה. עם בעלי המניות ברשת קרולינה למקה (5%) נמנית דוגמנית העל בר רפאלי, שתמכור את חלק היחסי. רפאלי גם מחזיקה ב־2% מחברת אורבניקה ואמה ציפי רפאלי מחזיקה באחוז נוסף, אז חברה זו כאמור לא תיכלל בעסקה.



קסטרו מבצעת את העסקה כדי ליצור מנועי צמיחה חדשים. מדובר בחברות בתחום עיסוקה של קסטרו - אופנה ולייף סטייל - העוסקות במוצרים שהם משלימים לפעילות קסטרו. החברות הנמכרות יחויבו לחלק לפחות 50% מרווחיהם כדיווידנד במזומן. מחזור המכירות של חברות אלה הסתכם ב־2015 ב־480 מיליון שקל (מרביתם לשוק המקומי) ובמחצית הראשונה של 2016 ב־250 מיליון שקל. העסקה משקפת מכפיל רווח של 5.4 על רווח ברוטו (לפני ריבית מס ופחת) של 66 מיליון שקל.



21.25 מיליון שקל מתמורת העסקה יוזרמו לחברות הנרכשות, 53.75 מיליון שקל ישולמו לבעלי המניות במזומן ו־27 מיליון שקל ישולמו למוכרים בהקצאה פרטית של 5% ממניות קסטרו. גבי ואתי רוטר מחזיקים כיום ב־73% ממניות חברת קסטרו - שבתחום בעיצוב אופנה לנשים, גברים וילדים ומשווקת אותם - לצד מוצרים נלווים, ברשת חנויות המותג בישראל. הרשת מונה 155 חנויות בישראל, ולאחר הרכישה מספר החנויות הכולל יגיע ל־242. נוסף לכך מחזיקה קסטרו במותג “הילדים של קסטרו”, הנמכר ב־95 נקודות ברחבי הארץ.



קבוצת הודיס היא בתחום הביגוד והאופנה ומתמחה בעיצוב, בשיווק ובהפצה של אופנת Basic. החברה מפעילה בישראל רשת המונה 77 חנויות תחת המותג Hoodies. טופ טן משווקת אביזרי אופנה, ומפעילה בישראל רשת המונה 75 חנויות תחת המותג TopTen Accessories. קרולינה למקה עוסקת בתחום המשקפיים. החברה מפעילה בישראל ובחו”ל רשת המונה 73 חנויות ודוכנים תחת המותג Carolina Lemke Berlin. אקססורייז עוסקת בתחום אביזרי האופנה תחת הסכם זיכיון למותג מחברת מונסון. היא מפעילה בישראל רשת המונה 17 חנויות.



גבי רוטר: “עקבנו אחר פעילות קבוצת הודיס בחמש השנים האחרונות. כחברה שמובילה את שוק האופנה, אני מוצא בשותפות עם קבוצת החברות פוטנציאל גדול שיהווה עבורנו מנוע צמיחה נוסף, מעבר לצמיחה הצפויה בקסטרו בשנים הבאות”.



יוסי גביזון: “כל חברי בקבוצת החברות רואים בקסטרו שותף אסטרטגי לשנים רבות. אנו גאים בעסקה ובשיתוף הפעולה העתידי עם קבוצת קסטרו. אין לי ספק ששילוב בינינו לבין קבוצת קסטרו הוא שילוב מנצח”.