חיוב שגוי: עקב תקלה טכנית במערכת חיוב האשראי של רשת הפיצריות דומינו'ס, חויבו היום (שני) בלא ידיעתם אלפי לקוחות עבר של החברה. התקלה התגלתה כאשר אחד הלקוחות חויב על סך 111.90 שקלים בגין קנייה בסניף אילת של הרשת, ובחודש הזה הוא כלל לא שהה באילת. כאשר פנה אל הרשת, חשף למעשה כי לקוחות רבים חויבו ולא עודכנו על כך על ידי הרשת, שידעה על התקלה המדוברת.
משירות הלקוחות של דומינו'ס נמסר בתגובה: "הבעיה אירעה בסניף אילת בלבד. מי שקיבל חיוב, קיבל הודעה אוטומטית של חיוב אשראי ואותם לקוחות יראו את הזיכוי עד יום חמישי הקרוב לפי הנחייה שהעברנו לחברותה אשראי". עוד הוסיפו: "ככל הידוע לנו, חויבו רק לקוחות שקנו בחודשים האחרונים, כך שמי שראה חיוב, ככל הנראה הדבר יטופל". 

פיצה דומינוס. צילום: יח"צ


 

חיוב כפול של חברת החשמל

לפני כשבוע אירעה תקלה נוספת של חיוב שגוי של צרכנים, שבוצע ע"י חברת החשמל. בהודעה חריגה שנמסרה מטעם החברה, צויין כי בוצע בטעות חיוב כפול בכרטיסי האשראי לכ-15 אלף צרכנים עבור חשבונות החשמל שלהם. בחברה ציינו כי קיימת רשימה של הלקוחות שחויבו בטעות בכפל חשבון, והיא פעלה לביצוע זיכוי מידי של החיובים. "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות", ציינו אז בחברת חשמל.

לפי הודעת החברה, החיוב בוצע ביום ראשון, 21.8.16, וכי "ידוע לנו מי הם הלקוחות, כך שאין צורך ליצור קשר ולעדכן". בתקופת הקיץ החם, חשבונות החשמל גבוהים משמעותית מהממוצע השנתי, ולנוכח ההפעלה המוגברת של המזגנים והחשבונות עלולים להגיע לאלפי שקלים בחודש. החיוב הכפול, שהיה כאמור גבוה במיוחד בשל עונת השנה, יצר בהלה בקרב חלק מהצרכנים, אך הם התבשרו מיד על הטעות.
אין זו הפעם הראשונה שמתרחשת תקלה דומה בחברה. בדצמבר אשתקד חויבו אלפי לקוחות פעמיים על חשבונם, זאת בעקבות תקלת מחשב. גם אז, הוציאה החברה הודעה בנושא וזיכתה את הלקוחות.

חשבונות חשמל גבוהים מהרגיל בגלל הקיץ. צילום ארכיון: פלאש 90