שר הביטחון אביגדור ליברמן ערך אתמול סיור ביישובים בדואים בנגב. לפי הדיווחים בחדשות ערוץ 10, אמר השר במהלך שיחות סגורות שהתקיימו כחלק מהסיור, כי הוא מתנגד לכל מו"מ בנושא השבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין. צור גולדין, אחיו התאום של הדר, חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, התייחס הבוקר (שלישי) לדבריו של ליברמן ואמר בראיון לגל"צ: "מעולם לא היה שר ביטחון שפגע במשפחות שכולות דרך הטלוויזיה כך ודרך תדריכים שכח את הרעות והקוד האתי של צה"ל". 

לדבריו, "קצין בחטיבת גבעתי יצא לעזה ונפל על הגנת כולנו. אנו אומרים כל הזמן שצריך להילחם על הדר ואורון, ליברמן לא נלחם על החיליים ומוותר עליהם. זו בריחה מאחריות, חולשה וחוסר מנהיגות".

הדר גולדין ואורון שאול. צילום: דובר צה"ל,פייסבוק

האם תמורת גופות צריך להחזיר מחבלים חיים?
"אנחנו אומרים כל הזמן שצריך ללחוץ על החמאס, וקוראים לשר קח אחריות. לא דרשנו שחרור מחבלים, למדינת ישראל יש המון מנופים לעזה. דרשנו פעולה שתחזיר את הבנים הביתה. רק השבוע הוא חיזק את חמאס וחתם על משכורותיהם. לא צריך להבין את הקושי שלנו, צריך להתמודד איתו".

תן לי דוגמה ללחץ שאפשר להפעיל על חמאס
"את זה צריך לשאול את שר הביטחון, לא אותי. לא משנה איך תסובב את זה - יש פה ויתור והפקרה שלהם. אני מצפה שראש הממשלה יבהיר את עמדתו, כי השר הוא חלק מממשלה שלמה. מבחינת איך לעשות את זה? ארור היום בו משפחות שכולות צריכות להגיע למצב של להסביר מה לעשות. אנו לא רוצים שחרור מחבלים, אל תוותר על החיילים - תלחץ על החמאס. יש דרך להביא אותם, יש איך לפעול".

נפגשתם עם השר ליברמן אחרי המינוי שלו?
"כמובן".

ומה היה במפגש?
"מה שנאמר כעת לא נאמר אז בפגישה. הוא לא הרבה במילים ואמר שעוד יתבטא בנושא. אמרנו לו שהוא מוכרח להביע את עמדתו".


אביגדור ליברמן. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90

לפי הפרסום אמש בערוץ 10, אמר ליברמן: "גופות החיילים לא יוחזרו, אני לא רואה את זה קורה. התנגדתי בעבר גם לעסקת שליט ואני לא מתכוון לעשות עסקה בעתיד עם חמאס". 
יש לציין שבזמן שליברמן הביע את התנגדותו הנחרצת לעסקה עם חמאס להחזרת גופות החיילים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במלוא המרץ להבטיח, גם דרך מקורביו, למשפחות שהבנים יחזרו, אולי אפילו בקרוב. שיחות אלו, מתבצעות על פי גורמים, כמעט מדי יום. לפני כחודשיים נתניהו דיבר בנושא ואמר: "המשימה הזאת עומדת לנגד עיני. אינני מרפה ממנה, נשלים אותה גם אם הדבר ייקח זמן".
כבר אתמול, עם הודעת ליברמן, הוציאה משפחת גולדין תגובה לפרסום, ומסרה: "לשר ביטחון שמחליט לוותר ביודעין על החזרת חיילים משדה הקרב אין שום תוקף מוסרי להמשיך ולכהן כשר ביטחון בישראל. אנו קוראים לראש הממשלה להבהיר לשר הביטחון ולציבור הישראלי את עמדת הממשלה ביחס להחזרתם של הדר ואורון חזרה הביתה".