ארגון "להב"ה" מפעיל בדרום חברון מחנה אימונים לנערי הגבעות, שלומדים קרב מגע, ערבית, שדאות וביצוע מעקבים וזוכים להרצאות מדמויות בולטות בימין הקיצוני כמו נועם פדרמן ועורך הדין איתמר בן-גביר, כיצד להתמודד עם חקירות השב"כ והמשטרה. בנצי גופשטיין, ראש ארגון "להב"ה", סיפר היום (שלישי) על המיזם לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "זה כבר המחזור החמישי של הקייטנה. מאה חבר'ה כבר עברו אותה ואני מקווה שבשנה הבאה יירשמו יותר".



"בתקשורת כבר הכריזו שאנחנו רוצים להתכונן נגד כוחות הביטחון, אבל אין לנו שום דבר נגד כוחות הביטחון. להפך. ההרצאה שהועברה לא עסקה באיך 'לעבוד' על חוקרי השב"כ, אלא איך להתמודד עם חקירות השב"כ. יש לי פעיל מלהב"ה שהתגייס לצבא לפני שנה. לפני שבועיים הוא הגיע לקורס קצינים ובשבוע שעבר הזמינו אותו לחקירת שב"כ, בעקבות זה שהוא היה פעם פעיל בארגון. לכן אני רוצה שהחבר'ה שלי יידעו ולא ישר ישקשקו ברגע שהם שומעים את המילה 'שב"כ' ולא יודו בדברים שהם לא עשו, אלא יידעו להתמודד איתם".



לומדים גם קרב מגע. ארכיון. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
לומדים גם קרב מגע. ארכיון. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90



"השב"כ צריך להילחם באויבי המדינה ולא באוהבי ישראל"


"אנחנו לא נגד השב"כ, אולי הם נגדנו", הבהיר גופשטיין. "אנחנו אוהבים את השב"כ. הבעיה היא שיש שם מחלקה יהודית שנלחמת בנו ואין שום סיבה. להב"ה לא עושה פעולות תג מחיר ולא עובר על החוק. הם נלחמים בנו, מאיימים על כל מי שמגיע וללא שום סיבה. זה באמת חמור מאוד. לשב"כ אסור להתעסק עם זה. הוא צריך להילחם באויבי המדינה ולא באוהבי ישראל. החבר'ה בקייטנה הם מגיל 14 עד גיל 18 אז הם מתגייסים לצבא, הילדים של כולנו. לכן אנחנו מכינים אותם לשירות הצבאי. יש אימוני קרב מגע, אימוני כושר, לימודי תורה ואהבת ישראל וגם איך להתמודד עם חקירות, כי לצערי עוצרים אותם על לא עוול בכפם. בכל הפגנה חוקית עוצרים ומטרידים אותם. אנחנו חייבים שהם יידעו איך להתנהג במצבים האלה".





לשיחה הצטרף יריב אופנהיימר מהנהלת ארגון "שלום עכשיו", שאמר: "גופשטיין מיתמם ולא מספר מה המטרה האמיתית של הקייטנה הזו ומה מטרת הפעילות שלו. למשל, לומדים בקייטנה ערבית, אבל לא בשביל לנהל דיאלוג עם ערביי ישראל או עם הפלסטינים ולעודד דו-קיום. הם לומדים ערבית כדי שאפשר יהיה לתפוס ערבים בלילה בירושלים ובמקומות אחרים ולאיים עליהם, כדי להגביר את השנאה והגזענות. הקייטנה הזו היא הדבר המכוער ביותר שיש כיום בחברה הישראלית. דווקא אנחנו, העם היהודי, שסבלנו מגזענות ומאלימות של כנופיות ברחובות, עוד לפני עליית הנאצים לשלטון, דווקא אנחנו צריכים להיזהר מתופעות שמבוססות על שנאה, גזענות ואלימות, ומניסיון ליצור פה מדינה שמתנהלת בצורה החשוכה ביותר. אני רואה את הדברים האלה ונחרד. אחר כך אותם נערים, שבנצי גופשטיין מנצל אותם, מסתבכים עם החוק, מציתים בית ספר דו-לשוני בירושלים, מציתים כנסיות ולא מגייסים אותם לצה"ל. זה עושה להם נזק לכל החיים".



ביה"ס הדו-לשוני בירושלים אחרי השריפה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ביה"ס הדו-לשוני בירושלים אחרי השריפה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"הקייטנה שוטפת את המוח"


"אף נער שלי לא הצית כנסיות והחבר'ה שלי מתגייסים לצבא, אל תשמיץ ואל תשקר", הגיב גופשטיין. "אני לא מסבך אותם עם החוק. הם יודעים איך להתנהג. הם לומדים ערבית כי איפה שאני חי תוקפים אותנו, תוקפים את היהודים. נערות ברחבי הארץ מוטרדות על ידי ערבים והחבר'ה שלי שם כדי לשמור עליהן". "גם על היהודים אמרו שהם מטרידים", הגיב אופנהיימר, "אם יש מטריד, יהודי או ערבי, יש משטרה. עם כל הכבוד לנערות האלה, הן לא חסרות יכולת. הן יכולות להתלונן, כמו שמתלוננות על מטרידים יהודים".



"הקייטנה הזו לא מכינה נערים לחיים", טען מנגד אופנהיימר, "היא מעצבת את התודעה שלהם, שוטפת את מוחם, 'מרעילה' אותם ומלמדת אותם שיש תורת גזע, שאומרת שהיהודים הם מעל גזעים אחרים ושמותר להרביץ מכות ולהיות אלימים ומותר לעבוד נגד כוחות הביטחון, לא כסיוע להם. זו המטרה של הקייטנה וזו המטרה של 'להב"ה'". גופשטיין הגיב: "אי אפשר לשטוף להם את המוח. אני בדור הזה לא מכיר אנשים שאפשר לשטוף להם את המוח. הם מגיעים לקייטנה מרצונם. אנחנו לא מנצלים אותם. הם בוגרים ועושים דברים חשובים. הם לא אלימים ומגנים על עצמם".



"אתם מגדלים את הברוך גולדשטיין הבא ואת היגאל עמיר הבא", האשים אופנהיימר את גופשטיין. "אתם הגלגול החדש של 'כך' של הרב כהנא. אתם מסיתים לאלימות וגזענות ויש לכם טביעות אצבעות על אירועים פליליים ואירועים מסכני חיים. לכן צריך להוציא אתכם אל מחוץ לחוק, כי אין לכם מקום במדינה דמוקרטית. חובתה של הדמוקרטיה להגן על עצמה". "אז שיעמידו אותנו לדין, עד היום לא העמידו לדין", השיב גופשטיין. "אם יריב אופנהיימר לא היה מטיף להוצאתנו מחוץ לחוק, הייתי מביא אותו שירצה בקייטנה. אנחנו מביאים אנשי שמאל לשמוע את הצד שכנגד".