חילופי דברים קשים: עיריית תל אביב-יפו הגיבה הערב (רביעי) לדברי רה"מ בנימין נתניהו בנושא ביה"ס שבח מופת: "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. העירייה צופה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו ולכן נאלצת לפתוח בתי ספר נוספים כדי לספק כיתות לימוד לילדים אלה. לצערנו, הממשלה והעומד בראשה יוצרים אשליה אצל תושבי דרום תל אביב כאילו הממשלה דואגת להם".



מלשכת רה"מ נמסר בתגובה להודעה שהוציאה עיריית תל אביב-יפו: "בית-הספר 'שבח מופת' הוא אבן דרך של מצוינות וערכים, הישג נפלא של העלייה המבורכת מברית המועצות. ראש העיר ועיריית תל-אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא-ראוי של תגובתם. בעקבות מדיניות נתניהו יצאו מישראל בהסכמה מעל ל-20 אלף מסתננים בעשר השנים האחרונות. רה"מ ימשיך במדיניות זו".



שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) חיזקה את רה"מ ומסרה: "מי שצריך להתבייש הוא ראש עיריית צפון תל אביב רון חולדאי שבצעד נוסף משלים את תכנית ההפרדות שלו מדרום תל אביב ומפקיר את השכונה הישראלית ואת תושביה. אני מחזקת את ראש הממשלה על התנגדותו לסגירת בית ספר 'שבח מופת', עתיד דרום תל אביב חייב לעמוד לנגד עיננו".





ויכוח גם בין עמדות נתניהו לבנט


העימות המתמשך בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר החינוך נפתלי בנט, הגיע לעוד נקודת חיכוך, בעניין בית הספר שעלה לכותרות לאחר ששר הביטחון, אביגדור ליברמן, העלה את הנושא לפני ישיבת הממשלה. את ההחלטה להפוך את בית הספר לכזה של ילדי פליטים, קיבל שר החינוך, אך המהלך זכה להתנגדות, שכן הוא שימש לבית ספר לקליטת עלייה עד עתה.



בנט ונתניהו. צילום: פלאש 90
בנט ונתניהו. צילום: פלאש 90



מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו, דרך דוברו, רן ברץ, לבית הספר ובפוסט שפורסם נכתב כי "ראש הממשלה תומך בהמשך פעילותו של בית-הספר 'שבח מופת' במתכונתו הנוכחית ומתנגד לסגירתו והפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים. נושא סגירת בית-הספר עלה בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול. ראש הממשלה תומך בהשארת בית-הספר כפי שהוא – בית-ספר מעולה, שהקימו עולים מברית-המועצות לשעבר מתוך רצון לשפר את מערכת החינוך הישראלית בתחומים המדעים, המתמטיקה והאומנויות.

"לבית-הספר "שבח מופת" הישגים גבוהים והוא מצטיין בבחינות הבגרות. הוא מוערך גם בשל שיתוף הפעולה שלו עם יחידות צה"ל ובהן חיל המודיעין וחיל הים. לצד הישגיו המקצועיים מורשתו של "שבח מופת" נטועה בלב ההוויה הישראלית, כבית-הספר ששבעה מתלמידיו נרצחו בפיגוע האכזרי ב'דולפינריום' בשנת 2001.
"מכל הסיבות הללו ראש הממשלה מתנגד בתוקף לסגירת בית-הספר והוא מצפה מכלל הגורמים - החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים – לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית – לטובת מערכת החינוך ואזרחי ישראל". כזכור, בישיבת הממשלה אמר ליברמן כי מדובר בבית ספר שהוא "ספינת דגל בקליטת עלייה" ולפתוח במקומו "בית ספר לילדי פליטים".
 

מחאה בדרום ת"א - קיימת "חומת שדרות רוטשילד"


במקביל לעימותים הפוליטים בנושא, מאות פעילים ותושבים הפגינו הערב בגינת לוינסקי שבדרום תל אביב במחאה על הכוונה להפוך את תיכון 'שבח מופת' לבית ספר לילדי מסתננים. בנוסף לכך, הם מחו על "הפקעת מבני ציבור נוספים לכיתות גן ובית ספר עבור ילדי המסתננים", לטענתם.

מציתים איור של חולדאי, הערב בדרום תל אביב. צילום: אילה סינוואני
מציתים איור של חולדאי, הערב בדרום תל אביב. צילום: אילה סינוואני


המפגינים נשאו שלטי מחאה ואף הציתו תמונות עם איור של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. "המחאה שלנו היא על הפקעת מבני ציבור בדרום תל אביב לילדי המסתננים. במבנה שהיה משטרת שרת בגינת לוינסקי ייפתחו שש כיתות א', בבניין מנשר באיזור ייפתחו שלוש כיתות נוספות לילדי מסתננים וכעת רוצים גם לקחת את בית ספר 'שבח מופת'. אמנם רבים מהתלמידים שם אינם תושבי תל אביב, אבל מפקיעים מישראלים מבני ציבור לאוכלוסיית המסתננים", הסבירה שפי פז, ממובילות המחאה ופעילה בדרום תל אביב.

"מדוע העירייה אינה מפקיעה מבנים במרכז ובצפון תל אביב לילדי המסתננים? התחושה שלנו היא שקיימת 'חומת שדרות רוטשילד' ורק תושבי דרום העיר נפגעים", הוסיפה והודיעה: "המחאה תימשך".