חברת 'חלל תקשורת', מפעילת הלוויין עמוס 6, התייחסה היום (חמישי) לראשונה לפיצוץ שאירע במרכז החלל ע"ש קנדי בפלורידה ומסרה כי "למיטב ידיעת החברה, במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין עמוס 6, אירע פיצוץ של טיל השיגור שגרם לאובדן מלא (total loss) של הלוויין. לאובדן הלוויין השפעה מהותית על החברה, החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן". בעקבות הפיצוץ, צנחה מניית "חלל תקשורת" בכ-9%.


מן התעשייה האווירית, יצרנית הלוויין, נמסר בעקבות הפיצוץ כי "לוויין התקשורת עמוס 6 הינו הגדול והמתקדם שנבנה אי פעם במדינת ישראל, ע"י התעשייה האווירית עבור חברת חלל. בניית הלוויין הסתיימה זה מכבר והוא הועבר לאתר השיגור לטובת שילוב עם המשגר של חברת ספייס X עימה התקשרה חברת חלל. צר לנו על אובדנו של הלוויין ואנו עומדים לשירותה של חברת חלל בכל עניין. תחום לוויינות התקשורת הינו אסטרטגי עבור התעשייה האווירית ועבור מדינת ישראל ואנו מקווים כי המדינה תמשיך לפעול לטובת שימור הידע בתחום והמשך ייצורם של לווייני תקשורת ישראלים".



אחר הצהריים אירעה תקלה בניסוי השיגור בכן השילוח של טיל הפלקון 9 של חברת ספייס X במרכז החלל ע"ש קנדי בקייפ קנאוורל. מן החברה האמריקאית נמסר כי "במהלך הניסוי התרחשה 'אנומליה' על כן השיגור, שהסתיים באובדן הטיל והמטען (הלוויין-מ"א)".

אלוף במיל', פרופ' יצחק בן ישראל, יו"ר סוכנות החלל הישראלית, אמר בתכנית "5 עם בן כספית ואריה אלדד" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", כי "עמוס 6 זה לוויין כבד, הכי מורכב שהיה לנו אי פעם, הוא גם נקנה ע"י פייסבוק וצוקברג רוצה להוביל תשתיות לאפריקה, אז הוא בחר דווקא את זה, שיספק לו את השירותים לשם. יכול להיות שמדובר בקצר חשמלי, הפיצוץ קרה לפני זמן קצר, אז זה מוקדם מדי לדעת".

 
"מדובר על בעיה ללווייני התקשורת בישראל. בניגוד למדינות אחרות, אנחנו משגרים רק פעם בכמה שנים. האחרון בתור עומד לגמור את חייו, אנחנו מכינים אחד ומשגרים אותו כשתוקפו הוא 15 שנה", הוסיף.

לדבריו, "במקרה הטוב, אם חלל תקשורת תתאושש מהמכה התקשורתית, ותוכל לממן לוויין חדש, נצטרך לחכות איזה שנתיים וחצי, במקרה הרע. זה יכול להכות את 'חלל תקשורת', שעמדה בפני מכירה לחברה סינית והדבר לוט בערפל, יחד איתו כל עתיד התקשורת בארץ".