פיצוץ הטיל פלקון 9 של חברת ספייס X ואיתו הלוויין הישראלי עמוס 6 גרמו למכה קשה לתעשיית החלל האמריקאית. בסרטון של הפיצוץ, שצולם ממרחק לא רב, נראה הטיל לפני ניסוי השיגור, במהלך התדלוק. הפיצוץ החל בחלקו העליון של הטיל, קרוב למקום בו מוצב הלוויין ולאחר מכן האש התפשטה לכיון ירכתי הטיל. לאחר מכן נראה כדור אש ענק שמקיף את הטיל ואז האש דועכת מעט ועשן סמיך מיתמר מעל האזור. ההדף מן הפיצוץ הורגש היטב במרחק קילומטרים ממרכז החלל ע"ש קנדי שבקייפ קנאוורל, פלורידה. 



מפעילת הלוויין, "חלל תקשורת", התייחסה לראשונה לפיצוץ ומסרה: "למיטב ידיעת החברה, במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין עמוס 6, אירע פיצוץ של טיל השיגור שגרם לאובדן מלא (total loss) של הלוויין. לאובדן הלוויין השפעה מהותית על החברה, החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן".





מחברת ספייס X נמסר כי "אנומליה על כן השיגור במהלך ניסוי, שהסתיים באובדן הטיל והמטען (הלוויין). דובר נאס"א אמר כי אין לא מידע על האירוע וכי סוכנות החלל האמריקאית לא מעורבת בשיגור.



מן התעשייה האווירית, יצרנית הלוויין, נמסר בעקבות הפיצוץ כי "לוויין התקשורת עמוס 6 הינו הגדול והמתקדם שנבנה אי פעם במדינת ישראל, ע"י התעשייה האווירית עבור חברת חלל. בניית הלוויין הסתיימה זה מכבר והוא הועבר לאתר השיגור לטובת שילוב עם המשגר של חברת ספייס X עימה התקשרה חברת חלל. צר לנו על אובדנו של הלוויין ואנו עומדים לשירותה של חברת חלל בכל עניין. תחום לוויינות התקשורת הינו אסטרטגי עבור התעשייה האווירית ועבור מדינת ישראל ואנו מקווים כי המדינה תמשיך לפעול לטובת שימור הידע בתחום והמשך ייצורם של לווייני תקשורת ישראלים".