תנועת הרכבות בקו תל אביב חיפה תתחדש רק ביום ראשון בשעה 19:00 בערב, כך התברר בתום הערכת מצב שנערכה היום (שבת) בצהריים ברכבת ישראל. הדבר עלול ליצור כאוס מוחלט וקריסה של מערך התנועה באזור. משרד הביטחון אמנם הודיע מוקדם יותר כי הוא מארגן הסעות לחיילים מתחנות הרכבת שלא פועלות, אך ספק אם זה יספיק לנוכח אלפי החיילים הנזקקים לתחבורה ביום ראשון בבוקר עם חזרתם לבסיסים.
רכבת ישראל הודיעה שגם היא תפעיל הסעות בתחנות שלא יפעלו, אך ספק אם הן יענו לביקוש הרב של רבבות אזרחים המשתמשים ברכבת בבקרים, בפרט ביום ראשון בבוקר, בקו חיפה-תל אביב, הנחשב לעמוס ביותר ברכבת ישראל. יש לציין כי התנועה בצפון תפעל עד לתחנת בנימינה ומשם תופסק.

מסילת רכבת שהושבתה. צילום: אבשלום ששוני
ברכבת הסבירו שהתארכות השבתת פעילות הרכבות במוצאי שבת וביום ראשון נובעת מפירוק חלקים ממסילת הרכבת צפונית לתחנת סבידור (תל אביב מרכז), לצורך ביצוע העבודות עד להרצליה. עוד ציינו שחמש דקות לפני כניסת השבת התקבלה ההחלטה להפסיק את העבודות שהיו אמורות להתבצע במשך 25 שעות והחלו שעתיים לפני כניסת השבת, וכי כבר לא ניתן היה להעביר את המסילות למקומן לנוכח הפעולה המורכבת. לאור זאת, לא יהיה מנוס מהשבתת תנועת הרכבות עד ליום ראשון בערב.

הצפי הוא גם לעומסי תנועה כבדים ביותר בכבישים ובכניסות לתל אביב וגוש דן, לנוכח העובדה כי הפסקת הרכבת תאלץ רבים להשתמש בכלי רכב פרטיים. גם חברות האוטובוסים יתגברו את הקווים שלהם, אך בשל הביקוש הצפוי מומלץ להגיע מוקדם יותר לתחנות.

 

קווי הרכבת שלא יפעלו: הרשימה המלאה

התנועה בין חוף כרמל לארלוזרוב (מרכז), בשני הכיוונים, תחזור ביום ראשון בשעה 19:00.

פרברית צפון מנהריה לחוף כרמל תשוב לפעילות במוצאי שבת בשעה 21:00

קו נהריה (דרך חוף כרמל) לארלוזרוב: מהשעה 5:00 עד 19:00 יופעל מצפון עד בנימינה בלבד, וחזרה לכיוון צפון. (כאמור, לא תהיה תנועה מארלוזרוב לבנימינה בשני הכיוונים עד יום ראשון) בערב)

קו נתב"ג לא יפעל, כשהקו העובר גם במודיעין יופעל עד ארלוזרוב החל משעה 5:00 של בוקר יום ראשון.
 
קו באר שבע - הוד השרון יופעל כרגיל במוצאי שבת. כמו כן, קו דימונה - באר שבע יפעל כמתוכנן. 
 
שאר הקווים יופעלו החל ממוצאי שבת עד תחנת ארלוזרוב (בלבד). קו ירושלים/ בית שמש - ארלוזרוב ב״ש - ארלוזרוב ראשונים - ישובו 
חזרה לתנועה מלאה ביום ראשון בשעה 19:00.
 
מסילת הרכבת שהושבתה. צילום: אבשלום ששוני

 


"נתניהו זורק את הציבור מתחת לגלגלי הרכבת"


בעקבות ההודעה על הזמנים החדשים, הודיע ארגון ישראל חופשית כי יקיים במוצאי שבת הפגנת מחאה בתחנת ארלוזורוב נגד "התנהלותו האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכניעתו המביישת לגחמות החרדים". בארגון קראו לנתניהו "להיזכר בתפקידו כראש ממשלת ישראל ולהתחיל לפעול למען טובת האזרחים ולמען קיומה של מדינה מתפקדת.  מדינה שאינה מפקירה את אזרחיה וחייליה אל מול סחטנות או משחקים פוליטיים ברמה הנמוכה ביותר". 

מנכ״ל ארגון ישראל חופשית, מיקי גיצין כי "נתניהו הוכיח שוב כי אין שום כיסוי לכל ההצהרות שלו משבוע שעבר. הוא זורק מתחת לגלגלי הרכבת את הציבור הישראלי כולו, הציבור העובד, הציבור המשרת בצה"ל והציבור שמבקש ליהנות מיום החופש שלו ולהסתובב בארץ. הדבר היחיד שהוא רואה לנגד עינו הוא את הכיסא שלו, משק תקין ומתפקד זה רק בעדיפות שנייה".