במסגרת הסכם נרמול היחסים בין טורקיה לישראל, אנקרה שולחת כעת ספינת סיוע נוספת לרצועת עזה. כך דווח היום (שבת) בכלי תקשורת פלסטיניים וטורקיים. על פי הדיווחים, האונייה "אקליפס" מובילה מוצרי מזון והיגיינה, ציוד לתלמידים, תרופות ובגדים. המטען אמור להיפרק בנמל אשדוד לפני חג הקורבן שייערך בעוד כשבוע, ולאחר מכן יועבר לאנשי הסהר האדום הטורקי שיחלקו אותו לתושבי עזה. 

בחודש שעבר הודיע סגן ראש הממשלה הטורקי, ויסי קאינאק, כי אנקרה מכינה אוניית סיוע חדשה לרצועת עזה. "אנו מכינים אוניית סיוע לעזה, שתוביל מזון, תרופות וציוד לילדים והיא תגיע לפני חג הקורבן", אמר הבכיר הטורקי. "מדובר בסיוע דומה בגודלו לסיוע שהגיע לפני חג אל-פיטר ובו 11 אלף טונות של סיוע הומניטרי".
האונייה הטורקית הראשונה שהגיע לרצועה במסגרת ההסכם היא "לידי לילא", שעגנה בנמל אשדוד ב-3 ביולי כשמשם הועבר הסיוע לרצועה. זאת ימים ספורים לאחר אישור הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה ב-27 ביוני. 

הנשיא הטורקי ארדואן. הסכם הפיוס הפך לעובדה מוגמרת. צילום: רויטרס


כזכור, הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה הפך לעובדה מוגמרת, כשהנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, חתם על החוק שעבר בפרלמנט וקבע כי אנקרה מאמצת את ההסכם ומבטלת את כל התביעות נגד קציני צה"ל שהשתתפו בפשיטה על ספינת המרמרה

בהסכם, הוחלט כי ישראל תאפשר לטורקיה הזרמת כספים לבנקים בעזה. סוכם כי ישראל תאפשר הקמת מתקן להתפלת מים במימון טורקי בעזה, וכן הקמתה של תחנת כוח ברצועה שתיבנה לאחר הקמת המתקן להתפלת המים. בנוסף, ישראל העבירה לאנקרה תשלום של 20 מליון דולר כפיצוי לנפגעי הפשיטה.