מפקד חדש לחטיבה החומה. בטקס מרגש בצומת גולני בצפון, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף יעקב בנג'ו, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים, סיים הערב (ראשון), אל"מ רסאן עליאן את הפיקוד על חטיבת גולני. עליאן ימונה בקרוב לקצין הצנחנים הראשי (קחצ"ר).



בין הנוכחים בטקס היה גם מפקד החטיבה בעבר, תא"ל במיל' אופק בוכריס, הנאשם באונס של קצינה ששירתה תחת פיקודו. למרות תשומת הלב שמשך, בחר בוכריס להגיע במטרה לכבד את מסורת טקסי החילוף במקום, שהוא גם אתר הנצחה לחללי החטיבה.



אל"מ עליאן היה נרגש מאוד במהלך הטקס. יחד עם בני משפחתו ובכירי העדה הדרוזית, נפרד המח"ט שהספיק בתפקידו להילחם ולהיפצע במבצע צוק איתן, להחלים ואז לעבור אירוע לבבי, שגם ממנו כבר הספיק להשתקם, ובכל זאת להמשיך ולהתקדם בסולם הדרגות והתפקידים בצה"ל.



"בדיוק לפני 26 שנה קיבלתי את הזכות להשתייך לחטיבת גולני", אמר המח"ט היוצא, "חטיבה שכל פרט בה, מצבע הכומתה ועד לאיכות האנשים ולמורשת הקרב, שזורים כחוט השני בדרכי הצבאית והאישית. מאז 1990 אני חי ונושם את גולני, מתרגש כל פעם מהצבע החום, הירוק והצהוב ומעץ הזית, והנה היום, עומד לפניכם נרגש וגאה, לסגירת פרק כה משמעותי עבורי".



אל"מ עליאן, רגיש לכל פרט אפילו הקטן ביותר, ביקש לדחות את הטקס מאחר ובזמן המועד המקורי עוד הייתה אמורה להתקיים הלוויתו של הרצל שאול, אביו של אורון, לוחם גולני שנפל במבצע צוק איתן. המח"ט ביקש לכבד את זכר האב ואת המשפחה וגם בטקס, וברגע המרגש בחר לשלוח ניחומים למשפחה: "ברצוני לשלוח מכאן חיבוק חזק ותנחומים עמוקים לזהבה ולמשפחת שאול ברגעים קשים אלו. לזכור ולהזכיר את שהבטחתי להרצל זיכרונו לברכה, ברגעיו האחרונים - אנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת להשיב את לוחם החטיבה סמל-ראשון אורון שאול ואת סגן הדר גולדין זכרם לברכה".



"רסאן, אני גאה לומר כי אתה הרוח המאפיינת את חטיבת גולני", אמר מפקד עוצבת "געש" תת-אלוף יעקב בנג'ו. "רוח מיוחדת של נחישות ועקשנות, אומץ לב, רעות ואחוות לוחמים יחד עם מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. ולא פחות חשוב: תבונה. התבונה לקבל החלטות בעלות משקל אסטרטגי, במהירות ותחת לחץ".



אל נעליו הגדולות של עליאן יכנס קצין מובחר לא פחות, אלוף משנה שלומי בינדר, שהגיע מפיקוד על סיירת מטכ"ל. בינדר עבר כמעט את כל המסלול שלו ביחידה המובחרת, למעט קפיצה קטנה לפיקוד על סיירת "אגוז" החומה. אל"מ בינדר יצטרך לדחוף את החטיבה החדשה שלו קדימה לעבר אתגרים לא פשוטים, בעיקר בזירה הטבעית של החטיבה, הזירה הצפונית. "היום אני מקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת גולני. אני רואה בכך אתגר גדול, מודע לגודל האחריות ומחויב לעשות ככל יכולתי עבורה ועבור המשימות שהצבא יטיל עלינו", אמר אל"מ בינדר במהלך הטקס. "אני מקבל את הפיקוד על חטיבה מפוארת, חטיבה שהיא הסמל של צבא העם, החתירה למגע, המשימתיות והניצחון בכל קרב".