אם לא היה הולך לעולמו לפני 25 שנה, פרדי מרקיורי סולנה האגדי של להקת קווין היה חוגג היום יומולדת 70, ולכבוד המאורע החגיגי זכה לקבל מתנה לא שגרתית - אסטרואיד הקרוי על שמו. הכבוד ניתן לו על ידי איגוד האסטרונומיה הבינלאומי שאחראים בין היתר על מתן השמות לאסטרואידים שחגים מעלינו בחלל. שמו האמיתי של האסטרואיד הוא 17473 פרדימרקיורי, והוא התגלה ב-1991, השנה בו הלך מרקיורי לעולמו.



האסטרואיד ממוקם בין הכוכבים מאדים ויופיטר ורוחבו שלושה וחצי קילומטרים. ההודעה הרשמית על החלפת שמו של האסטרואיד הועברה אמש בשיחת וידאו מיוחדת על ידי גיטריסט להקת קווין – בריאן מיי, בפניהם של כ-1,200 מעריצים של הלהקה שהתכנסו לחגוג לסולן קווין את יום הולדתו בשוויץ.


בדבריו אמר מיי כי ההודעה הזו היא ההוכחה להשפעתו העמוקה של מרקיורי על העולם. מאיגוד האסטרונומיה נמסר כי מרקיורי שר בשירם של קווין "don't stop me now" את המשפט: "אני כוכב נופל מזנק בשמיים", וכעת - המשפט הזה נכון יותר מתמיד.





ג'סטין ביבר מושחת


נסיים עם ג'סטין ביבר שמצא את עצמו במרכז תקרית ונדליזם שהתרחשה במדינת ניו יורק - רק שהפעם, הוא באמת לא אשם. ביריד גדול שהתקיים בימים האחרונים במדינה הוצב פסל חול ענק, בו מככב גם פרצופו של הזמר, לצד פרצופי מפורסמים אחרים. דווקא היום, ביומו האחרון של היריד, ורגע לפני שהיצירה תפורק ממילא, בחר אחד המבקרים ביריד להשליך עצמו על פרצופו המפוסל של ביבר, ובכך להחריב את אומנות החול.

הרשויות המקומיות מסרו כי הן רואות את העניין בחומרה, ועושות את מירב המאמצים כדי לאתר את העבריין המשחית. טרם ברור האם האיש היה שיכור, או שאולי תחת השפעת סמים, מה שבטוח - מעריץ של ג'סטין ביבר, הוא לא.