ניסים חדאד, שזוכה היום (שלישי) על ידי בית המשפט העליון מאונס תינוקה של בת זוגו, שהיה בן שנה וחצי בלבד, סיפר על התחושות לאחר ההכרעה הדרמטית. "כל היום מאוד מאוד מעורפל, עם הרבה שקט והמון סערה. זאת סערת רגשות שאי אפשר להסביר. בכיתי, הייתי בהלם. אני לא האמנתי שזהו, שכל הסיפור מאחורי, זה 55 חודשים של אימה. כל דקה בכלא הסתובבתי ושאלתי מה אני עושה פה. ואמרתי חייבת להיות דרך החוצה אם לא עשית, ואם לא עשית, תצא זכאי", אמר חדאד לחדשות 2.



על הרשעתו שהביאה למאסר ממשוך, אמר חדאד: "הם עשו טעות אנוש, ובעצם נפגעו פה שתי משפחות, המשפחה של הפעוט היתה בטוחה שבן המשפחה שלהם נאנס, שזה כאב לכל החיים. הילד הזה לא נאנס, אני הייתי איתו".



את הדברים אמר חדאד לאחר ששופטי העליון ברוב של שניים מול אחד, החליטו על זיכוי של חדאד מחמת הספק. מדובר בפרשה מורכבת שהחלה לפני ארבע שנים וחצי, במהלכה בת זוגו לשעבר של חדאד העידה נגדו בעדות רצופה שלא נחשפה כיוון שהמשפט התנהל בדלתיים סגורות. גם הפרוטוקולים עצמם נאסרו לפרסום ע"י בית המשפט.



מאוחר יותר יצא חדאד מבית המשפט מאושר והתחבק ממושכות עם אמו הקשישה. בני משפחה אחרים מחאו כפיים במסדרונות בית המשפט וצעקו "יש צדק", "יש אלוהים", ו-"כל הכבוד לשופטים".



"סרטון האבטחה נעלם"


על ההחלטה אמרה פרקליטתו של חדאד כי, "הבאנו ראיות חדשות, אך אני לא יכולה לשתף בהן כי הדיון התנהל בדלתיים סגורות. מדובר בעבירת מין בקטין ולכן פרטי הזיהוי חסויים. בראשי פרקים הבאנו ראיות בהקשר למניע כלשהו וראיות מזכות נוספות".



ניסים חדאד והתינוק כפי שנקלטו במצלמות האבטחה בבניין. צילום: באדיבות פוסטה
ניסים חדאד והתינוק כפי שנקלטו במצלמות האבטחה בבניין. צילום: באדיבות פוסטה



לדבריה, "סרטון האבטחה מהמקום נעלם והוא למעשה יכול היה לאשש את טענתו של חדאד, זאת הייתה אחת הטענות שלנו בנוגע למחדלי חקירה. כתמי הדם לא הגיעו כתוצאה מאותו מעשה שמייחסים לו. הבאנו גם חוות דעת פסיכיאטרית בנוגע לאישיות שלו, וניסים לחלוטין שולל כל קשר לעבירה פדופילית".



כתב האישום שזעזע את המדינה התייחס לאירוע שהתרחש ביום שבת ה-18 בפברואר, 2012. חדאד ירד עם התינוק, בנה הפעוט של בת זוגו באותו הזמן, לחדר הכושר בבניין שבו התגורר בצפון תל אביב. שם, טענה הפרקליטות, נותר עמו לבדו וביצע בו את זממו בעת שאמו של התינוק היתה בדירתו. חוות דעת של המכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעו כי בתינוק בוצע מעשה סדום.



חדאד טען לכל אורך חקירותיו במשטרה ולאחר מכן במשפט כי הוא חף מפשע, אולם שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב שהרשיעו אותו, דחו את גרסתו. השופט התרשם מעדותה של בת הזוג וכן ממגוון העדויות הנסיבתיות שקשרו את חדאד למעשה, ביניהן העובדה ששהה עם הפעוט לבד, שכתם דם מזערי של התינוק נמצא בפנים תחתוניו וכן מסתירות בעדותו. חדד, שנידון ל-17 שנות מאסר, הגיש ערעור לבית המשפט העליון, שכאמור זיכה אותו אתמול בהחלטה דרמטית.