אסון קריסת החניון ברמת החייל: בפיקוד העורף קיימו היום (רביעי) הערכת מצב לאחר לילה שלם של חיפושים אחר הלכודים שעדיין קבורים תחת ההריסות. לאחר הערכת המצב, הבינו הצוותים כי הסיכויים למצוא לכודים חיים בין ההריסות קלושים והוחלט להזעיק לזירה כלים הנדסיים כבדים. בשעות הצהריים הגיעו השופלים לזירת ההרס, ומאות המחלצים של פיקוד העורף שוחררו למנוחה.



השופלים החלו להוציא מן הזירה את כמות החול האדירה שצנחה במקום לצד הריסות הבטון של תקרות החניון שקרסו. ערב קודם לכן העריכו בפיקוד העורף כי פעולות החילוץ ימשכו לפחות עד יום חמישי בבוקר, אולם הערב מעריכים כי הפעולות ימשכו עד יום חמישי בשעות הלילה. בזירה נשארו כ-60 מחלצים שעבדו בפועל לצד השופלים, והכל בפיקוד מלא של מפקד מחוז דן בפיקוד העורף והאלוף עצמו.



זירת החניון שקרס בתל אביב. צילום:איחוד הצלה


הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים


קרוב ל-150 מחלצים נוספים המתינו בכוננות לחזור לזירה במידה וימצאו ניצולים נוספים, אולם התקווה התחלפה בעיקר בהבנה כי השלושה קבורים תחת ההריסות ויקח זמן להגיע אליהם. במהלך היום, הגיע דיווח כי נמצאה גופתו של לכוד נוסף, אולם מיד לאחר מכן התברר כי היה מדובר בתיק בגדים שאיתרו כלבי החילוץ והטעה את הצוותים.



עוד במהלך הערב, הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת ההרוגים שחולצו מן ההריסות: אולג יעקובוב (60) מתל אביב, דניס דיאצ'נקו (28) אזרח אוקראינה, ועאהד אלחאג' (34) מבית רימא.



חקירת נסיבות האסון נמשכת, ואף הוצא צו איסור פרסום על חקירת העצורים. אולם גורמים מקצועיים מעריכים כי ערימות החול הכבדות שהונחו על רצפת החניון, התקרה של הקומה הרביעית, שנועדו להכין תשתית לגינה ירוקה, הביאו לקריסה, דבר שגרם לפגיעה קשה בקורות החניון והוביל לאפקט הדומינו שגרם לקריסת יתר התקרות.