האם הציפיות היו בשמיים וקוק לא אכזב: אחרי שבועות ארוכים של ספקולציות, פרשנויות והערכות שונות, סוף סוף הגיע היום (רביעי) הרגע שמיליוני אנשים חיכו לו בכיליון עיניים: השקתו החגיגית של האייפון 7. מול קהל מריע, הציג מנכ"ל חברת אפל הנרגש, טים קוק, את המכשיר החדש. קוק פתח את דבריו בכך שהתגאה כי ״אפל מיוזיק״ הגיעה כבר ל-17 מיליון חברים רשומים, וכי החל מהשנה הבאה יוצע להם שירות קריוקי. כמו כן סיפר כי 140 מיליארד אפליקציות הורדו עד היום מחנות App Store של אפל, ״שייצרה מחזור כספי כפול מאשר המתחרה הקרובה ביותר אלינו ברבעון האחרון״.



חובבי משחקי המחשב בוודאי ישמחו לשמוע כי המשחק הפופולרי ״סופר מריו״ יושק השבועות הקרובים עבור משתמשי אייפון ואייפד. המתח באולם הלך וגבר כאשר קוק המשיך לספר על חידושים ותוכנות נוספות שמציעה ״אפל״, כולל השעון Apple Watch, שעמיד במים בעומד של עד 50 מ' ואף מסוגל לספור קלוריות שנשרפות אולם המנה העיקרית, "האייפון 7", נשמר לסוף. רק לאחר שקוק סיפר על מערכת ההפעלה החדשה iOS10 שהשיקה ״אפל״ עם האייפון החדש וערך סקירה של החידושים השונים שהיא מציעה, הגיע הרגע הגדול.



האייפון 7 החדש הוצג לקול תשואות הקהל. בהתאם לשמועות שהתרוצצו כבר זמן רב, המצלמה של האייפון החדש כוללת עדשה כפולה ורזולוציה של 12 מגה פיקסל. המצלמה החדשה גם תאפשר צילום באור נמוך. מלבד הצבעים הקודמים כגון שחור, זהב וכסף, הוא יוצע גם בצבע חדש - ״שחור פסנתר״. גם הגימור של האייפון 7 זכה לכינוי חדש: ״ג׳ט בלק״. המכשיר יהיה עמיד בפני מים ואבק, ו״כפתור הבית״ יהיה רגיש במיוחד למגע. קוק הכריז כי האייפון החדש הינו "הטוב ביותר שייצרנו עד כה".



בימים הקרובים יבחנו המומחים את המכשיר החדש מכל כיוון אבל היום היה הרגע של אפל, שהצליחה, כך נדמה, לעמוד בציפיות הגבוהות, ואולי סוף סוף, אחרי שנה קשה במיוחד שכללה האטה במכירות וקנס חסר תקדים של מיליארדי דולרים מהאיחוד האירופי, הצליחה לצאת לדרך חדשה.




הסוללה עברה מקצה שיפורים


עוד טרם ההשקה החגיגית, עולם הטכנולוגיה היה כמרקחה בציפייה מתוחה לקראת חשיפתו של המכשיר החדש. יריבתה המרה של אפל, סמסונג, נאלצה לאחרונה לבצע ריקול תקדימי של נוט 7, לאחר שהתברר כי הסוללה בכמה עשרות ניידים חדשים התפוצצה או עלתה באש. באפל, קל לשער, חיככו את ידיהם בהנאה למראה המהלך הדרמטי, הנאה שרק גברה כאשר התברר כבר הבוקר, שהבורסה מגיבה בחיוב לקראת ההשקה הצפויה ונרשמה עלייה של 0.5 אחוז במניות החברה.



מכשיר ה״אייפון 7 פלוס״ שהוצג גם הוא, יכלול 2 מצלמות בעלות רזולוציה של 12 מגה פיקסל ומייצב תמונה אופטי. תצוגת ה-HD במכשירים החדשים תהיה בהירה יותר ב 25 אחוזים מאשר במכשירי אייפון 6 וכן 6S. חובבי המוזיקה בוודאי שמחו לשמוע כי שני המכשירים החדשים יכללו רמקולי סטריאו, אחד בתחתית המכשיר והשני בקצהו העליון, שיעניקו עוצמת שמע כפולה. גם ההערכות על היעלמותן של האוזניות קיבלו אישור סופי, כאשר האייפון החדש יכלול חיבור אלחוטי לאוזניות.



לאחר מכן הוצגו האוזניות האלחוטיות החדשות שיפעלו עם כל מכשירי ״אפל״ על ידי לחיצה אחת על כפתור במכשיר. הוויתור על שקע האוזניות איפשר ל״אפל״ לעצב את המכשיר בצורה דקה יותר. גם הסוללה של האייפון 7 עברה מקצה שיפורים והיא תעבוד עד 5 שעות ללא הפסקה. גם המעבד הגרפי יהיה 50 אחוזים מהיר יותר מאשר במכשירי אייפון 6, מה שישפר את חוויית המשחקים, ויאפשר ל״אפל״ להציע משחקים ברמה גרפית של קונסולות חדישות.