בית משפט השלום בירושלים מתח ביקורת היום (חמישי) על המשטרה לאחר שעצרה בחשד להריגה את עלי נימר, נהג הרכב שנורה בידי כוח משטרה במחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים, כשנחשד בניסיון פיגוע. השופט שאול גבאי ריכטר האריך היום בחמישה ימים את מעצרו של נימר שאותו החשידה המשטרה בהריגה של בן דודו מוסטפא נימר בעת שעל פי החשד ניסה לדרוס שוטרים ולוחמי מג"ב ובעקבות כך ביצעו השוטרים ירי לעבר הרכב ממנו נהרג נימר. על אף שהאריך את המעצר, שלל השופט את החשד לעבירה שייחסה המשטרה לעצור. "אינני סבור כי קיים חשד סביר ביחס להריגה וגרימת מוות ברשלנות, קיים ריחוק משמעותי מבחינת הקשר הסיבתי בין חלקו של המשיב לבין מותו של קרוב משפחתו", אמר השופט.



דבריו של שופט בית משפט השלום מגיעים יום לאחר שהמשטרה הודיעה נהג הרכב נימר נעצר בחשד להריגת בן דודו שישב לצדו ברכב. לטענת המשטרה בוצע ירי לעבר רכב שהשתולל ונסע במהירות גבוהה לעבר השוטרים.



הצעיר שנורה למוות. צילום מסך טוויטר
הצעיר שנורה למוות. צילום מסך טוויטר



ביום שני לפנות בוקר פרסמה המשטרה הודעה אודות פעילות מבצעית של שוטרים ולוחמי מג"ב בשועפאט במהלכה ניסה רכב פרטי לדרוס את הכוח המשטרתי. השוטרים ביצעו לפי ההודעה נוהל מעצר חשוד ומשלא נענו ביצעו ירי לעבר הרכב ממנו נפגע אחד הנוסעים ובסופו של דבר נהרג. נהג הרכב נפצע באורח בינוני, נעצר והובא לחקירה ובמהלכה עלה כי לא היה מדובר בניסיון לפיגוע דריסה כי אם באירוע של השתוללות בכביש.



צוות החקירה טוען כי חברו של ההרוג ומי שנהג ברכב הוא בעצם אחראי למותו של החבר מוסטפא נימר. לדברי המשטרה בנהיגתו הפרועה גרם לכאורה הנהג לביצוע הירי של השוטרים לעבר הרכב וכתוצאה מכך נהרג נימר.



הנהג נחשד עתה בעבירות הריגה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. במשטרה מציינים כי החשוד שבידיהם נהג בגילופין ובמהירות מופרזת תוך שהוא מסכן את חייהם של השוטרים שנאלצו לבצע ירי על פי נוהל. מיד לאחר האירוע בעקבות השימוש בנשק הועבר החומר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים.