רשות האוכלוסין וההגירה דנה הבוקר (חמישי) בעניין מעמדו בישראל של אנטון יעקובוב, בנה של גלינה יעקובוב שאיבדה את בעלה, אולג, באסון קריסת החניון בתל אביב. גלינה הסובלת מנכות, בעיות נשימה ומקשיים כלכליים גדולים, ביקשה כי אנטון, בנה מנישואיה הראשונים, יישאר בארץ. אנטון הוא תושב אוקראינה שהגיע לארץ כתייר לפני כשנתיים והיה מועמד לגירוש. 

בעקבות בקשתה הורה שר הפנים אריה דרעי כי הוועדה ההומניטרית תתכנס לדון בבקשה לאור הנסיבות הטרגיות: "בעלה של גלינה נהרג באסון שקרה בישראל וצריכים לנהוג בה לפנים משורת הדין לאור הטרגדיה הקשה. האלמנה זקוקה לבנה לידה כדי שיסייע לה וכן לאחיו החולה וזו חובתנו כלפיה לאחר שאיבדה את בעלה באסון הקשה". 

בוועדה הוחלט לאשר ליעקובוב מעמד של תושב ארעי מסוג א/5 מטעמים הומניטריים בשל הנסיבות הטרגיות של המקרה. מעמד זה מקנה את כלל הזכויות הרפואיות והסוציאליות וכמובן אישור עבודה בישראל שיסייע לפרנסת אמו שחוותה אובדן לאחר שבעלה נהרג השבוע.


רונן גינזבורג, מנכ



מנכ"ל דניה סיבוס: "כל מנהלי הפרויקטים של החברה הם מהנדסים מוסמכים"


בתוך כך ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קיימה הבוקר דיון חירום בנושא תאונות העבודה בענף הבניה בעקבות קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב ביום שני, בו נהרגו שלושה בני אדם, נפצעו 23 ושלושה עדיין נעדרים בין ההריסות. הדיון התקיים ביוזמת יו"ר הוועדה אלי אלאלוף (כולנו), וחברי הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

לדיון הוזמנו כל הגורמים העוסקים בנושא בנייה, פיקוח על בנייה ואכיפה, ובהם משטרת ישראל, נציגי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה והתעשייה, הקואליציה למאבק בתאונות בענף הבניין, ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות בישראל, הפורום האזרחי למניעת תאונות עבודה, מכון התקנים ועוד.

רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוס אמר כי החברה חרטה בשנים האחרונות את תחום הבטיחות על דגלה כדי שכל העובדים יחזרו הביתה לביתם. "יש לנו 12 ממוני בטיחות שכירים ב-60 אתרים ברחבי הארץ, שחתומים על אתרים בהם הם עובדים מול משרד העבודה". הוא התייחס לציטוט שפורסם בשמו לפני מספר שנים, לפיו החברה לקחה אדריכל ינהל את הפרויקט ברמת החייל על מנת לחסוך עלויות, ואמר שעל פי חוק, המתכנן הראשי בכל פרויקט בארץ הוא אדריכל והוא לוקח בעלי מקצוע, ביניהם מהנדס קונסטרוקציה. "כל מנהלי הפרויקטים בדניה סיבוס הם מהנדסים מוסמכים. הם אחראיים לביצוע השלד ולעתים אחראי גם על הביקורת".