שבוע המסחר בשוקי המטבע של העולם ובכלל זה של ישראל יתנהלו על רקע ההערכה כי צפויה עלייה בשערי הריבית הדולרית עוד השנה. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שני): "הדולר-שקל ממשיך להיות נתון תחת לחץ מכירות, וזאת למרות העלייה בציפיות הריבית על הדולר. הדולר-שקל, שבשבוע שעבר כבר נשבר מתחת ל-3.74 לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי, נסחר בטווח הקריטי שבין 3.76-3.75. שבירה מחודשת מתחת ל-3.75 עשויה שוב לסלול את הדרך לעבר רמת השפל של השבוע שעבר".



במחלקת המחקר מבהירים עוד כי "למרות רצף נתוני המקרו המאכזבים שפורסמו בארצות הברית בשבועות האחרונים, הסוחרים בשוק עדיין מאמינים כי הבנק הפדרלי יוציא לפועל העלאת ריבית עוד השנה, כאשר בשוק החוזים העתידיים מתמחרים סבירות של 60% להעלאת ריבית בישיבת הריבית בדצמבר, וזאת על רקע עוד התבטאות ניצית של בכיר בפד ביום שישי. נראה כי למרות מגמה ההרעה בפעילות הכלכלית ברבעון השלישי בארצות הברית, בבנק סבורים כי יש להמשיך בסבב העלאות הריבית, וזאת מאחר שהריבית האפסית אינה משקפת את מצבה של הכלכלה האמריקנית".



בתוך כך מבהירים במחלקת המחקר כי "בנק ישראל כבר נדרש בשבוע שעבר להתערב במסחר, וזאת לאחר שבירה מתחת לרמה של 3.75, מה שאכן סייע לייצב מעט את הצמד. המשך הירידה במדרון של הצמד עשויה לחייב את הבנק להתערב פעם נוספת".