בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (שני) כי בשל פטירתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ז"ל, יופסקו ההליכים המשפטיים נגדו בגין עבירות שוחד, אך הדיונים בעניינם של הנאשמים האחרים יימשכו. השופט בני שגיא ציין בהחלטתו כי "הזירה כעת אינה הזירה המתאימה לניהול מאבק פורמלי לכאורה על שמו הטוב של בן אליעזר. המשפט בעניינו הופסק ויימשך בעניינם של הנאשמים האחרים, כל עוד לא יוחלט אחרת".



עורכת הדין שרון כהנא מהפרקליטות ביקשה כי כתב האישום יתוקן בשל פטירתו של בן אליעזר: "אנחנו בעצם מבקשים למחוק את האישומים שיוחסו לו ולעשות תיקונים מבחינת ההגדרה שלו בתוך כתב האישום".



עוד אמרה עו"ד כהנא כי "רשימת העדים הצטמצמה ל-30 וביקשנו להוסיף עד נוסף אחד ששמו נשמט מהרשימה הקודמת. אנחנו ממשיכים בהליכים נגד הנאשמים האחרים, יש אינטרס ציבורי מובהק לפעול נגד מי שהם נותני שוחד, לכאורה".



בן אליעזר. צילום: פלאש 90
בן אליעזר. צילום: פלאש 90



כזכור, בן אליעזר נפטר לפני כשבועיים בתחילתו של משפט שהיה אמור להתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הואשם שר הביטחון לשעבר בגין שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בן אליעזר הואשם כי בשנים בהן כיהן כחבר כנסת וכשר, דרש וקיבל לכיסו סכומי כסף של למעלה משני מיליון שקלים מאנשי עסקים, תמורת פעולות הקשורות בתפקידיו.