בפעם הרביעית בימים האחרונים, זוהתה נפילה היום (שני) במרכז רמת הגולן, ככל הנראה כחלק ממלחמת האזרחים בסוריה. איש לא נפגע כתוצאה מהנפילה ולא נגרם נזק, אך ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, זעם והעביר ביקורת על הירי המתגבר בתקופה האחרונה: "אין הבדל בין זליגה לירי מכוון" אמר מלכה, "הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם. באחריות שר הביטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצידו השני של הגבול שכל נפילת פגז ואו פצמ"ר בגולן יחשב כירי מכוון לישראל וצה"ל יגיב בעוצמה להשמדת מקורות הירי ופגיעה בכוחות להם הוא משתייך".



נפילה זאת מצטרפת למספר מקרים נוספים בהם חילופי האש בסוריה זלגו לישראל. רק לפני יומיים נפלה פצצת מרגמה סמוך לאחד היישובים החקלאיים ברמת הגולן. גם במקרה ההוא לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ביום רביעי האחרון פצצת מרגמה נפלה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. נסיבות הירי, לפי בדיקה של צה"ל, הן זליגה מהמלחמה הפנימית בסוריה.



בעקבות נפילת פצצת המרגמה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר משגרי מרגמות השייכים למשטר הסורי. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל וביטחון תושביה". קודם לכן, ביום ראשון, צה"ל תקף משגרי תותחים של המשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בתגובה לנפילת פגז במרכז רמת הגולן.



האירוע האחרון התרחש שעות מספר לאחר כניסתה של הפסקת האש בין הצדדים הלוחמים בסוריה, אך בצידו הסורי של הגולן ישנם גם לוחמים של ארגון ג'בהת א-שאם, אשר אינו נכלל בהפסקת האש, כך שלא ברור האם מדובר בהפרתה.