התמהמהות הבנק המרכזי של ארה"ב בעניין הריבית, גורמת לדולר לגלות סימנים של חוסר יציבות בשווקי המטבע בעולם. כפי שנראה אין מחלוקת לגבי עליית שערי ריבית הדולר, השאלה היחידה הנשאלת כרגע היא מתי. בשוק המטבע של ישראל, הדולר היציג עלה אתמול ב-0.453% ל-3.7688 שקלים, אך הבוקר (שלישי) במסחר הבין בנקאי הוא הוא רשם ירידה של 0.06% ל-3.7688 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל מתאושש מעלה ומטפס עד 3.77, ויוצר מרווח ביטחון מסוים מאזור התמיכה הקריטי של 3.74-3.75. כשבוע לפני ישיבת הריבית של הפד, אי הוודאות באשר למהלכים הבאים של הבנק רק הולכת וגוברת, וזאת לאחר שאמש הציגו בפד ביינארד קו זהיר הרבה יותר מהתבטאותם של גורמים אחרים בהם ג'נט ילן וסטנלי פישר. החברה טענה כי למרות ההתאוששות הכלכלית יש לנהוג בזהירות ולשמור על מדיניות מרחיבה. בשוק דווקא ציפו כי ביינארד, הידועה כ"יונה", תפתיע ותצטרף למקהלת הקולות הקוראים להעלות את הריבית, אולם דבריה רק סיבכו את התמונה וחשפו את חילוקי הדעות בקרב חברי ההנהלה".



עוד מבהירים במחלקת המחקר כי "בשוק ממתינים כעת לישיבת הריבית בשבוע הבא. הסבירות כי הפד יעלה השבוע את הריבית אינה גבוהה, אך נוכל לקבל אינדיקציה ברורה יותר לגבי האפשרות להעלאת ריבית בחודש דצמבר. גם מערכת הבחירות המתלהטת בין קלינטון לטראמפ מוסיפה לאי הוודאות כרגע בשוק ומכבידה על הדולר. הדולר-שקל נע כעת בתוך טווח שבין 3.75 ל-3.80".