צה"ל תקף הערב (שלישי) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תותחים השייכים למשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית בתגובה לזליגות הירי בצפון רמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו, עם זאת לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה". 



שלוש פצצות מרגמה נפלו היום בשטח בצפון רמת הגולן איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בצה"ל מעריכים כי מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה. כמות הזליגות גדלה לאחרונה, שכן מדובר בנפילה השביעית ברמת הגולן, בעשרת הימים האחרונים. בעקבות הנפילות, צה"ל סגר לתנועה קטע מכביש 98 לצורך טיפול בזירת הפצמ"ר, לאחר מכן הכביש נפתח בחזרה לתנועה.



הנפילה הקודמת התרחשה אתמול כאשר פצמ"ר זלג ממלחמת האזרחים ונחת במרכז רמת הגולן, שעות ספורות לאחר שהפסקת אש הייתה אמורה להיכנס לתוקף בסוריה. גם במקרה זה איש לא נפגע ולא נגרם נזק. אתמול ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, זעם והעביר ביקורת על הירי המתגבר בתקופה האחרונה. "אין הבדל בין זליגה לירי מכוון", אמר מלכה, "הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם. באחריות שר הביטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצידו השני של הגבול שכל נפילת פגז ו/או פצמ"ר בגולן יחשב כירי מכוון לישראל וצה"ל יגיב בעוצמה להשמדת מקורות הירי ופגיעה בכוחות להם הוא משתייך".



בתגובה לירי אתמול, תקף צה"ל תותחים השייכים למשטר הסורי. הבוקר דיווחו גורמים בסוריה כי "הפילו מטוסים ישראליים", לטענתם. גורם צבאי בישראל מסר כי אמנם היה ניסיון כזה אך לא נשקף איום על כוחותינו. "בסוריה לא הופל הלילה שום כלי טייס", אמר והוסיף, "שני טילי קרקע-אוויר שוגרו מסוריה, לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לזליגת הירי אמש. מטוסי חיל האוויר היו רחוקים ממקור הירי והירי לא היווה איום על כוחותינו".



הנפילות כאמור מצטרפות למספר מקרים נוספים בהם חילופי האש בסוריה זלגו לישראל. רק ביום שבת נפלה פצצת מרגמה סמוך לאחד היישובים החקלאיים ברמת הגולן. גם במקרה הזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.