הנשיא התשיעי שמעון פרס, שמאושפז מיום שלישי ביחידת טיפול נמרץ נוירוכירורגי בבית החולים שיבא בתל השומר בעקבות אירוע מוחי, עבר לילה שקט. מלשכתו נמסר הבוקר (שישי) כי אין שינוי במצבו הממשיך להיות מוגדר קשה אך יציב. עוד נמסר כי לאחר התייעצות הרופאים, הוחלט הבוקר להמשיך בטיפול בהתאם למצבו ועל כן להשאירו מונשם ומורדם.



פרס נמצא במעקב צמוד של רופאיו וממשיך בטיפול השמרני, כפי שנקבע מראש. כבר אתמול סברו הרופאים שיש להמשיך ולתת לו טיפולים שמרניים ולא לבצע פעולות כירורגיות כלשהן. מהצוות המטפל בפרס נמסר אמש כי "מצבו ללא שינוי ואנחנו מאפשרים לו מנוחה. הסכנה של היווצרות בצקת במוח קיימת והנושא נבדק במדדים נוירולוגיים וכן ייבדק מצבו בבדיקת ההדמיה הקרובה (סי. טי)".



"מקווים להביא את פרס לחוף מבטחים"

ד”ר זאב פלדמן, נוירוכירורג מצוות המטפלים של פרס, סיפר אתמול בראיון לתוכנית הבוקר של קשת שכאשר הרופאים מפסיקים את התרופות המרגיעות - פרס נמצא בהכרה ומבצע הוראות. "המגמה החיובית שדווח עליה אתמול נמשכת ואני מקווה שתימשך היום”, ציין. “זו התחלה מצוינת, עדיין יש הרבה פוטנציאל למהמורות בדרך. עצם השכיבה בבית חולים בטיפול נמרץ זאת סביבה לא טבעית לאדם, ויכולות להיות לכך השלכות. אני מקווה שנחצה את המהמורות האלה בשלום ונביא אותו לחוף מבטחים”.



חתנו ורופאו האישי של הנשיא לשעבר, פרופ’ רפי ולדן, הוסיף אתמול: “ברגע שאנחנו נראה שמצבו טוב - נעיר אותו וניתן לו לנשום באופן עצמאי. אבל לא מקדימים את המאוחר”. שלשום התייחס גם מנהל שיבא, פרופסור יצחק קרייס, לשיפור הקל במצבו של פרס, ואמר: “למרות שמצבו של הנשיא לשעבר עדיין קשה, הוא יציב וחל שיפור קל. פרס היה קצת יותר ערני ואנחנו מתרשמים שמצבו הנויורולוגי יותר טוב”.



חמי פרס. צילום: אבשלום ששוני





הגינוי של אהריש: "דברי בלע נלוזים"



בתוך כך, אשת התקשורת הערבייה לוסי אהריש גינתה אתמול בחריפות את דבריו של ח”כ בסאל גטאס (הרשימה המשותפת), שכינה את פרס “רודן עם דם פלסטיני על הידיים”. אהריש כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי דבריו של ח”כ גטאס הם “בושה” וסיפרה על פגישותיה עם פרס.



"הפעם הראשונה הייתה כשהוזמנתי לבית הנשיא יחד עם אמי ביום האישה הבינלאומי”, כתבה. “בפעם השנייה, זה היה לראיון שערכתי עמו במסגרת עבודתי ובפעם האחרונה ראיינתי אותו בלונדון בערב הוקרה שנערך עבורו. באותו ערב, ראיינתי את כבוד הנשיא במשך חצי שעה על הבמה מול כאלף איש שהיו מרותקים לדברי הטעם, החוכמה והנאורות שיצאו לו מהפה. לעומתו שונה באלפי הבדלות, ואף לא ראוי להיכתב באותו משפט, דברי הבלע, השנאה והאיבה שנכתבו על ידי ח״כ גאטס, דברים כל כך נלוזים שאינם ראויים לתגובה בכלל”. אהריש הוסיפה: “יואיל נא מר גאטס למלא פיו מים, במיוחד לאור העובדה שלא עשה שמינית למען ערביי ישראל ממה שעשה פרס. גם לא למען אלו שבחרו בו”.



לוסי אהריש. צילום: אריק סולטן