חברת בזק בינלאומי וחברת פלאפון, שתיהן נמנות עם קבוצת בזק, הגיעו לתוצאות סותרות בתביעות ייצוגיות שהוגשו נגדן בעניין חיובי יתר על שיחות לחו”ל. תביעות דומות הוגשו גם נגד חברות התקשורת האחרות.

בזק בינלאומי נתבעה בסכום של 1.16 מיליארד שקל בעילה שגבתה תשלומי יתר בכרטיסים הנטענים מראש (פרה פייד). התובעים טענו שהחברה הטעתה אותם בנוגע לכמות השיחות העומדות לרשותם בכרטיס. על פי הסדר הפשרה שקיבל בסוף השבוע תוקף של פסק דין, בזק בינלאומי, שבניהול מוטי אלמליח, תחויב במימון ללא תשלום של שיחות לחו”ל בשווי של 5 מיליון שקל. עדיין לא ברור כיצד יהיה אפשר לנצל את אפשרות החיוג. בנוסף, היא תאלץ לשלם את שכר הטרחה של עורכי הדין, בשווי של 550 אלף שקל.
חברת הבת פלאפון, המנוהלת על ידי רן גרונאו, נתבעה בסכום עתק של 2.8 מיליארד שקל (מתוך תביעה בסכום כולל של 13 מיליארד שקל כנגד כל חברות הסלולר). בתביעה נטען כי החברה מכרה כרטיסי חיוג לחו”ל בתעריפים גבוהים. כאמור, תביעה זו נדחתה על הסף ונמחקה, והתובעים נאלצו לממן את ההוצאות. 

נזכיר כי באחרונה החליטה שרת המשפטים איילת שקד, בניגוד לעמדת לשכת עורכי הדין, להוביל מהלך של אפשרות הגבלה של הגשת תביעות ייצוגיות.