משטרת אשקלון הודיעה היום (ראשון), כי פתחה בחקירה בניסיון להתחקות אחר גנב הטלפון הנייד של מגישת תוכנית הספורט, שרון פרי, בשבת אחר הצהריים ב"חוף הדתיים" באשקלון. על פי הדיווח, אדם פרץ למכוניתה של מגישת הספורט, גנב את תיקה ובתוכו מצא גם את מכשיר הטלפון הנייד שלה, שהכיל תמונות וצילומים בהם מתועדת פרי במצבים אינטימיים.



"נאנסתי וירטואלית" התלוננה פרי, שהעלתה גם פוסט בפייסבוק בו ביקשה מאזרחים שקיבלו תמונות אישיות שלה בוואטסאפ למחוק אותה ולא להעבירן לאחרים.




פרי ציינה שיש לה בן מתבגר והוא אינו צריך להיחשף לסיטואציה הקשה הזאת. "אלו חיי האישים וכל החיים שלי היו בתיק הזה", הוסיפה פרי בזעם, לאחר שבמשטרת אשקלון אמרו לה כי "אין הרבה מה לעשות במקרה שלך", לדבריה. מהמשטרה נמסר כי בעקבות חשיפת הפרשה ולאחר שתמונותיה הופצו באינסטגרם האישי שלה על ידי הגנב וזאת לפני שהחליפה את הסיסמה בטלפון שלה, נפתחה חקירה בניסיון לשים את ידה על הגנב, "החקירה כבר מתנהלת ואנחנו מקווים שנוכל לשים את ידנו על המבצע", אישרו במשטרה.


השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר לגבי האירוע, כי "אני רואה בחומרה רבה עבירות הפוגעות בצנעת הפרט כדוגמת גניבת טלפון נייד. אני מצפה מהמשטרה לתעדף את החקירה ולרכז את כל האמצעים והיכולות שברשותה כדי לאתר את הפוגע ולהביאו לדין"

השר ארדן הקים לפני מספר שבועות צוות מקצועי שאמור להציע בזמן הקרוב דרכים להרתיע מפני גניבת מכשירים סלולריים- החמרת הענישה ,הנחיית חברות הסלולר לחסום את המכשיר לכל שימוש ועוד. אין ספק שגניבת מכשיר טלפון נייד הינה חמורה במיוחד כפי שציין לאחרונה בית המשפט העליון בפסקי דינו.

גם חברת הכנסת תמר זנדברג, (מרצ) התייחסה לפרשה, ואמרה כי "העבירה שנעברה כלפי שרון פרי היא לא רק גנבה ולא רק פגיעה בפרטיות, אלא הטרדה מינית. על פי תיקון לחוק למניעת הטרדה מינית שהתקבל בכנסת הקודמת הפצת תמונות זו הטרדה מינית לכל דבר ואת הגנב שגנב את תיקה של הכתבת שרון פרי והפיץ את תמונותיה צריך לשפוט לא רק על גנבה, אלא על הטרדה מינית. אני מצפה ממשטרת ישראל להשתמש בכל כליה על מנת להוכיח שכל הטרדה מינית שכזאת תזכה לעונש החמור ביותר בחוק, על מנת שנפסיק אחת ולתמיד לראות את התופעה הבזויה הזאת של הטרדה מינית קולקטיבית באמצעות המדיה החברתית. לא ייתכן שנשים ירגישו מאוימות ומוטרדות באופן קיצוני כל כך ומאיים כל כך על הפרטיות".

"חדירה גסה ומכוערת"


זאת אינה פרשת הפצת תמונות אינטימיות ראשונה שקוראת השנה ללא רשות המצולמים. במהלך חודש אוגוסט, הופצו סרטונים של שחקן הכדורסל, גילי מוסינזון, בהם הוא מופיע באקט מיני בשלישייה.

גם ענת הראל, שתמונות שלה במסיבה מהעבר נחשפו לאחר שהאקר פרץ למחשבה במהלך חודש מאי, זעמה על הפרסום ועל הקלות שבה אנשים מפרים את פרטיותה. "מכירים את זה שאתם מצטלמים במסיבת תחפושות פרועה או במסיבת ברנינג מן מגניבה בלי חולצה והכי כיף ומגניב לכם? אה, לא? אז אני כן", כתבה הראל בפייסבוק, "הרבה פחות מגניב שהאקר פורץ למחשב הביתי הפרטי שלכם וגונב תמונות שמסתובבות כרגע בכל טלפון נייד בארץ - משום שזו חדירה גסה ומכוערת לפרטיות שלי".

ענת הראל. צילום: אינסטגרם
ענת הראל. צילום: אינסטגרם


"אבל אם במקרה קיבלתם... אז אל תרגישו נבוכים! כי אני חוגגת את הגוף שלי ואת החיים שלי כל יום מחדש ומקווה מאוד שגם אתם! אני לא אשקר אם אומר שהאירוע כולו מביך, פוגעני ואני לא מאחלת לאף אחד להיות במקומי עכשיו. להסתובב בתוך הבית שלי בתחושה שמישהו 'מטייל' פה איתי ומחטט במקומות הכי אינטימיים - היא תחושה קשה", הודתה יוצאת הריאליטי.