חבר הכנסת בני בגין יצא היום (ראשון) נגד 25 חבריו לסיעת הליכוד שחתמו על הצהרה המביעה תמיכה ב"חוק ההסדרה" שיאפשר למנוע הריסת בתיo שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית וכינה אותו "חוק גזל". ח"כ בגין, שסירב לחתום על ההצרה אותה יזם מטה הפעולה למען עמונה, אמר כי חקיקת חוק ההסדרה תגרום נזק למדינת ישראל: "גם אם הצעת החוק תעבור בוועדת השרים לחקיקה ותיפול בכנסת, אנחנו לא רוצים מצב שבו יאמר על כל ההתיישבות שזו התיישבות גזל שמזמינה הרפתקאות חדשות על קרקע פרטית".



ח"כ בגין, שדיבר היום ביומן הצהריים של רשת ב', דחה את הטענות לפיהן אם לא יחוקק חוק ההסדרה אלפי בתים ביהודה ושומרון יהיו צפויים לסכנת הריסה: "לא מדובר בסכנה להריסתם של מאות ואלפי בתים. הם יושבים לבטח עשרות שנים ולא היה שום ערעור עליהם. מנסים להלך עלינו אימים, גם בהצהרה עליה לא חתמתי, שאם לא יהיה חוק הסדרה יהרסו בתים רבים". עוד אמר כי "זה לא נאה ולא יאה לנסות לגלגל את האחריות לתוצאות על היועץ המשפטי לממשלה או על בית המשפט העליון. לעניין החקיקה הרעה הזאת לא נדרשת הדרכה של היועץ המשפטי לממשלה. כל אדם שעיניו בראשו ורוצה להתנהג בהגינות מזערית מקבל את מאמרו של הלל הזקן 'מה ששנוא עליך על תעשה לרעך'".



לדבריו יש להתנער מההצהרה עליה חתמו 25 חברי כנסת ושרים מסיעת הליכוד מבלי לקבל הדרכה של היועץ המשפטי לממשלה. "הרעיון הזה פוגע. החוק הזה מטיל צל על המדינה כולה שכן תכליתו לאשר לא הסדרה, אלא גזילה", אמר בגין.



יו"ר מועצת יש"ע לח"כים: התנגדו לתקציב אם אין חוק הסדרה


מנגד, תומכי ההצהרה ממשיכים להיאבק. במכתב ששלח היום יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה אזורית מטה בנימין, אבי רואה, לשרי הממשלה וחברי הכנסת של המחנה הלאומי, דרש להימנע ממה שכינה ההתנתקות השנייה, ודרש חקיקת חוק ההסדרה. במכתב טען רואה כי ארגוני השמאל הקיצוני מנסים לכפות את דעת המיעוט על החברה הישראלית באמצעות הבג"צ, ואמר כי הממשלה תחריב יישובים בארץ ישראל ותאבד את זכות קיומה. עוד קרא ליוזמה ממשלתית שתסדיר את המצב.



רואה קרא לאנשי המחנה הלאומי להתנות את תמיכתם בתקציב בקידום חוק ההסדרה, וכתב כך: "כחבר כנסת במחנה הלאומי האחריות לכך מוטלת על כתפיך. לא ניתן להסתפק בתמיכה גרידא. הנך נדרש למעשים. אני קורא לך להודיע לראש הממשלה על דרישתך לקידום חוק ההסדרה ואף להתנות בכך את תמיכתך בתקציב המדינה".