שוטר ושוטרת נפצעו היום (שני) באורח בינוני עד קשה בפיגוע הדקירה שהתרחש בשער הפרחים בירושלים. בסרטון שפרסמה משטרת ישראל ניתן לראות את תיעוד הפיגוע, כשהמחבל רץ אל עבר הכוחות עם סכין בידו, ודוקר את השוטרים במקום. לאחר מכן הוא נורה ע"י השוטר שנפצע ונוטרל. בתוך כך, מבית החולים שערי צדק נמסר כי השוטרת בת ה-38 שנפצעה בפיגוע עברה ניתוח והיא מאושפזת ביחידה לטפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת במצב קשה מאוד אך יציב.



תיעוד פיגוע הדקירה בשער הפרחים
לגבי מצבו של הפצוע הנוסף, מסר מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים הדסה עין כרם אלון פיקרסקי: "הוא נפגע בצוואר מאחור, זה לא פגע בכלי דם ולא פגע בוושט ובקנה הנשימה, כך שאין גם נזק עצבי והוא בהכרה ויהיה בסדר".


זירת הפיגוע, הבוקר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



פרמדיק מד"א רן אבלס שטיפל בשוטרת סיפר הבוקר: "הגענו למקום בכוחות גדולים ומיד כשהגענו למקום ראינו שני פצועים שוכבים, אישה כבת 38 הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מפציעה חודרת בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים ופינינו אותה במהירות בניידת טיפול נמרץ. פצוע נוסף באורח בינוני טופל גם הוא בזירה ופונה לבית החולים".  
 

פיגוע נוסף היום: לוחם מג"ב נפצע קל

מספר שעות לאחר הפיגוע בשער הפרחים, לוחם מג"ב נפצע באורח קל מאוד בידו בפיגוע דקירה שאירע סמוך למערת המכפלה. במהלך הפיגוע, שני מחבלים, תושבי חברון בני 17 ו-20, הגיעו לאזור מערת המכפלה וניסו לדקור שוטרי מג"ב במחסום במקום.

השניים עוררו את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים במקום, ונתבקשו לעצור לבדיקה. בשלב הראשון החשודים לא נשמעו להוראות הלוחמים, ועם התקרבות הלוחמים אליהם, שלף אחד החשודים סכין וניסה לדקור את הכוחות במקום. בתגובה פתחו הלוחמים באש לעברו תוך קריאות לחשוד השני לזוז הצידה כדי לא להיפגע. בשלב זה החשוד השני שלף אף הוא סכין, בניסיון לפגוע בנוכחים. לוחמי מג"ב ביצעו ירי נוסף לעבר שני המחבלים שממנו נהרג אחד והשני נפצע באורח אנוש. מאוחר יותר נקבע מותו של המחבל השני.


מערת המכפלה, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90