ההסלמה בגל הטרור: ניסיון פיגוע דקירה נוסף אירע הערב (שני) בחברון. כוחות צה"ל שביצעו סריקות בשכונת אבו סנינה בעיר הבחינו בפלסטיני שעורר את חשדם. כשניגשו אליו, הוא ניסה לדקור את אחד מהחיילים. המחבל נוטרל על ידי הכוח ללא ירי. הוא נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים באירוע. 

בתוך כך, בשל העלייה המשמעותית בכמות הפיגועים בימים האחרונים בירושלים, החליטה המשטרה לתגבר את כוחותיה בעיר. ההחלטה הגיע בעקבות הערכת מצב שהתקיימה בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וקציני המחוז הבכירים. 
 
כזכור, שוטר ושוטרת נפצעו היום (שני) באורח בינוני עד קשה בפיגוע הדקירה שהתרחש בשער הפרחים בירושלים. השוטרת בת ה-38 שנפצעה בפיגוע עברה ניתוח והיא מאושפזת ביחידה לטפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת במצב קשה מאוד אך יציב.

הפיגוע בשער הפרחים, הבוקר. השוטרת מאושפזת במצב קשה מאוד. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


מספר שעות לאחר הפיגוע בשער הפרחים, לוחם מג"ב נפצע באורח קל מאוד בידו בפיגוע דקירה שאירע סמוך למערת המכפלה. במהלך הפיגוע, שני מחבלים, תושבי חברון בני 17 ו-20, הגיעו לאזור מערת המכפלה וניסו לדקור שוטרי מג"ב במחסום במקום. 

השניים עוררו את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים במקום, ונתבקשו לעצור לבדיקה. בשלב הראשון החשודים לא נשמעו להוראות הלוחמים, ועם התקרבות הלוחמים אליהם, שלף אחד החשודים סכין וניסה לדקור את הכוחות במקום. בתגובה פתחו הלוחמים באש לעברו תוך קריאות לחשוד השני לזוז הצידה כדי לא להיפגע. בשלב זה החשוד השני שלף אף הוא סכין, בניסיון לפגוע בנוכחים. לוחמי מג"ב ביצעו ירי נוסף לעבר שני המחבלים שממנו נהרג אחד והשני נפצע באורח אנוש. מאוחר יותר נקבע מותו של המחבל השני.