“בני בגין הוא לא האלוהים של הליכוד” - כך אמר אתמול יו”ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), בתגובה לביקורת החריפה של ח"כ בגין נגד תמיכתם של 25 מחברי הסיעה בחוק ההסדרה.



בגין כינה שלשום את החוק, שנועד למנוע הריסתם בתים שנבנו על אדמה פלסטינית פרטית בהתנחלות עמונה, “חוק גזל” והודיע כי יצביע נגדו בכנסת.


“עמדתי הברורה היא שאין לאפשר חקיקת חוק רע כזה בכנסת. אני חושב שאין סיכוי שיהיה לו רוב, שכן החוק הזה לא רק מטיל צל על המדינה אם יחוקק, אלא משום שתכליתו לא לאפשר הסדרה אלא לאפשר גזל בחקיקה”, אמר הח"כ.



היישוב עמונה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
היישוב עמונה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



ח"כ ביטן, שהתראיין אתמול בערוץ הכנסת, אמר כי “אם לא תהיה ברירה, אנחנו נקיים את פסק הדין בנושא עמונה, אבל אנו צריכים למצוא פתרון כולל לאלפי בתים ביהודה ושומרון הנמצאים בסכנה דומה”.



"לוקח את דברי ז'בוטינסקי באופן קיצוני"



כשנשאל על התנגדותו של ח"כ בגין לחוק ההסדרה, השיב : “בני בגין זה האלוהים של הליכוד? אז מה אם הוא אמר? הוא לא האלוהים של הליכוד. הוא חבר כנסת כמוני. יש לו זכויות רבות, אבל הבעיה היא שהוא לוקח דברים של אביו או של ז’בוטינסקי באופן קיצוני. אני מציע לו להרגיע”.



לדברי יו"ר הקואליציה, “בני בגין אומר בזמן האחרון דברים מסוימים נגד הליכוד. זה לא מוצא חן בעיני. הוא צריך להבין שהוא חלק מהליכוד ואני מבקש ממנו להרגיע. הוא אומר דברים והתקשורת מנצלת זאת ולכן הוא צריך לגלות אחריות. אנחנו לא גוזלים אף אחד”.